Sari la conținut

Locul Astra, ocupat de alte firme cu asigurări ieftine

Dispariţia Astra şi problemele de la Carpatica şi Euroins creează un vid pe piaţa poliţelor RCA ieftine. Dar deja au apărut companii care încearcă să ocupe acest spaţiu. Cum ar fi Asirom și Omniasig, cei doi asigurători români controlaţi de austriecii de la Vienna Insurance Group. Brokerii spun că şi Unica a devenit o societate care vinde poliţe ieftine pentru autoturisme.

Potrivit unor simulari citate de profit.ro, polițele RCA vândute de Asirom pentru șoferii tineri sunt și cu 1.000 de lei mai ieftine față de acum un an, iar cele pentru taxiuri, cu 800 de lei mei ieftine.

Și compania soră, Omniasig, a lovit puternic în asigurările obligatorii pentu taxiuri. Prin aceasta strategie în doar trei luni, de la finalul lunii martie pâna la finalul lunii iunie, cota de piață a celor Asirom și Omniasig a sărit de la 17% la peste 23% din totalul segmentului RCA, dominat până de curând de falimentara Astra și de polițele sale low-cost.

Dar societățile care vor sa ocupe locul lăsat liber de Astra trebuie să înoate împotriva curentului. Autoritatea de Supraveghere Financiară face presiuni pentru scumpirea polițelor, astfel încât asigurătorii să aibă la dispoziție suficientă lichiditate cât să acopere daunele.

Ca să poata oferi asigurări ieftine, patronii Omniasig și Asirom au venit cu bani de acasă. Numai în septembrie, austriecii au aprobat o majorare de capital de 11 milioane de lei, iar pentru Asirom e în plan o majorare de capital de peste 100 de milioane de lei.

Însă toate aceste sume sunt în zadar, dacă polițele ieftine nu sunt profitabile. Iar atragerea unui număr mare de clienți nu este de ajuns, după cum arată experiența celor de la Astra, care a intrat în colaps deși avea o cotă de piață uriașă.

Celor de la Asirom, creșterea pe piață RCA le-a adus și o creștere a numărului de petiții. 558 de reclamații au fost înregistrate împotriva societății în primul semestru al acestui an, cu 81% mai multe decât în aceeași perioadă a anului trecut. Este dovada că o strategie agresivă vine și cu riscuri.


UPDATE. Ca urmare a difuzării acestui reportaj, compania OMNIASIG Vienna Insurance Group (VIG) a trimis către redacţia Digi24 următoarele precizări:

OMNIASIG Vienna Insurance Group (VIG) nu a scăzut tarifele aferente polițelor RCA, compania neabordând o strategie agresivă de creștere a vânzărilor pe acest segment.

Tarifele OMNIASIG VIG pentru polițele RCA sunt întodeauna calculate pe baze actuariale, conform unei strategii a conducerii companiei de dezvoltare sustenabilă a businessului, pe termen lung.

Mișcările recente din piață, respectiv ajustarea tarifelor RCA de către unele companii care practicau prețuri foarte mici, au dus la o creștere a volumului de prime brute subscrise pentru OMNIASIG pe acest segment, în condițiile în care asigurații își doresc, din ce în ce mai mult, să opteze pentru asigurători care le oferă un anumit nivel de încredere.

Conform ultimului raport ASF, aferent primului semestru din 2015, cota de piață a OMNIASIG pe segmentul RCA este de 13,38%.

Politica OMNIASIG VIG nu este aceea de a dezvolta strategii de business în coordonare cu alte companii de pe piața asigurărilor, ci de respectare a unui mediu concurențial sănătos la nivelul acesteia. În mod special, este eronată supoziția conform căreia o strategie comună ar viza creșterea volumului de vânzări pe RCA, acest segment nefiind nici pe departe, unul prioritar pentru companie.

Una dintre direcțiile strategice ale OMNIASIG VIG o reprezintă dezvoltarea segmentului corporate, iar în prima jumătate a acestui an, compania și-a menținut poziția de lider de piață pe această linie.