Sari la conținut

Lucrările la Sebeș-Turda reluate, autostrada terminată de abia anul viitor

Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a semnat, marţi, ordinul care face posibilă emiterea autorizaţiei de construire pe lotul 3 al autostrăzii A10 Sebeş-Turda, după ce anterior a semnat şi documentul care a deblocat lucrările la lotul 1, măsurile deblocând toate lucrările la autostrada A10, care va face legătura între A1 şi A3.

Autostrada A10 Sebeş-Turda, cu o lungime totală de circa 70 de kilometri, traversează judeţele Alba şi Cluj. ”În urma acestei autorizaţii, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) va emite Ordinul de Începere a lucrărilor. Evoluţia acestui proiect este încă un rezultat al Ordonanţei nr. 7/2016, propusă de Ministerul Transporturilor şi aprobată de Guvern în luna martie a acestui an. Ordonanţa prevede o serie de măsuri pentru accelerarea implementării proiectelor de infrastructură transeuropeană de transport", a precizat Ministerul Transporturilor. 

Lotul 1 al Autostrăzii Sebeş-Turda are o lungime de 17 km, iar până în prezent a fost finalizată proiectarea pentru două secţiuni şi pentru nodul rutier de la Sebeş. Lotul traversează localităţile Sebeş, Alba Iulia şi Ciugud.Proiectul Lotului 1 al Autostrăzii Sebeş-Turda include patru poduri cu lungimi de peste 100 de metri, dintre care cel mai mare, peste râul Mureş, va măsura 622 metri.

Lotul 3 al aceleiaşi autostrăzi are o lungime de 12,5 km, iar traseul său străbate raza municipiului Aiud. Proiectul prevede realizarea a două noduri rutiere, 20 de poduri, dintre care două peste râul Mureş, cu lungimi de 713 metri şi 702 metri.

Autostrada A10 este împărţită în patru loturi şi va fi terminată cu o întârziere semnificativă, spune Cătălin Drulă, consilier al premierului Dacian Cioloș. El aruncă vina pe fosta guvernare. ”Din păcate, am găsit și acest proiect în decembrie 2015 într-un punct foarte prost. Fără autorizații de construire, fără exproprieri suplimentare efectuate, fără scoaterea din circuitul agricol a terenurilor, iar pe unul din loturi nici măcar faza de proiectare (cea care trebuia să dureze 4 luni) nu era gata. Dar cea mai serioasă problemă era cea a lucrărilor executate fără autorizație de construire ”, a reclamat el. El informează că există autorizații de construire pe 3 loturi (lotul 1 - 14 din 17km, lotul 2 - complet, lotul 3 - complet) și, în cîteva zile, vor exista autorizații și pe lotul 4. Inaugurarea ”va fi făcută abia la anul, de guvernul următor”, spune Cătălin Drulă.