Sari la conținut

Marriott va deveni cea mai mare companie hotelieră din lume

Prin preluarea afacerilor Starwood, grupul Marriott va ajunge să controleze direct şi prin franciză peste 5.500 de hoteluri, devenind astfel cel mai mare lanţ din lume. Acţionarii Starwood vor primi de la Marriott 11,9 miliarde de dolari în numerar plus acţiuni în valoare de 340 de milioane de dolari. Tranzacţia va avea efecte şi în România, unde ambele companii îşi pun sigla pe câte un hotel de cinci stele. Însă ambele controlează doar mărcile.

Starwood a semnat de curând un contract de franciză cu operatorul Grand Plaza în urma căruia fostul hotel Howard Johnson din Capitală, a fost redenumit Sheraton. Dacă va fi rebotezat mai departe sub marca Marriott nu se ştie deocamdată.

Directorul Marriott a declarat pentru CNBC că unele mărci ale Starwood vor fi păstrate.

Arne Sorenson, directorul general Marriott: „Filosofia noastră este să fuzionăm aceste companii cât mai rapid şi să administrăm o singură companie. Dar vom păstra mărcile. (Veţi păstra toate mărcile? ) Să spun toate, e prea devreme. Dar, în principiu, vom păstra mărcile. Sunt mărci bune, puternice”. Pe lânga marca Sheraton, prezentă şi în România, grupul Starwood mai controlează şi alte lanţuri, precum W Hotels, Westin sau St. Regis.

De cealaltă parte, Marriott are o prezenţă mult mai veche în ţara noastră. Hotelul care poartă numele gigantului american a fost inaugurat în Bucureşti în 1999. Însă este operat de asemenea printr-o franciză, Societatea Companiilor Hoteliere Grand, controlată de constructorul austriac Strabag.

Însă miza principală a tranzacţiei de 12 miliarde de dolari care va da naştere celui mai mare grup hotelier nu este în Europa, ci în China, unde prezenţa Marriott va creşte prin preluarea hotelurilor construite şi controlate direct de Starwood.

Cei de la Starwood anunţau încă din primăvară că ar fi dispuşi să se lase cumpăraţi dacă ar găsi un investitor strategic. Compania a încercat să atragă o ofertă din partea grupului Intercontinental şi a mai multor fonduri de investiţii. Dar în cele din urmă s-a ajuns la un acord cu Marriott, după ce Intercontinental a anunţat de mai multe ori că nu doreşte să cumpere hotelurile Starwood.