Sari la conținut

Ministrul Economiei vrea reluarea producției de avioane în România

Costin Borc crede că se poate face un pol pentru producția de avioane în jurul uzinelor pe care le avem la București și Craiova.

Construirea unui pol pentru producția de avioane în jurul uzinelor pe care le avem la Craiova și București trebuie începută curând pentru viitorul industriei aeronautice din România, a declarat, miercuri, ministrul Economiei, Costin Borc la prezentarea rezultatelor programului JTI Clean Sky, potrivit Agerpres.ro.

”Pentru mine acest eveniment este foarte important pentru că scoate în evidență două lucruri în care guvernul din care fac parte crede foarte mult: cercetare și industrie. Cred în viitorul acestei companii (Romaero n.r.) și în industria aeronautică din România. În urmă cu o lună, cu ocazia unei vizite la o uzină de elicoptere, am spus că așa cum în prezent construim un pol pentru producția de elicoptere la Brașov, cred că ar trebui să începem să punem la punct un pol pentru producția de avioane în jurul uzinelor pe care le avem la Craiova și București. Unii spun că visez, dar cred că în jurul companiilor prezente în acest program putem reconstrui o industrie aviatică puternică în România", a spus Costin Borc.

Acesta a subliniat că recent au fost adoptate stimulente fiscale pentru cercetarea și dezvoltarea aplicată în industrie, iar "asocierea industriei și a cercetării are un viitor puternic în România".

"Al doilea lucru în care cred cu tărie este cercetarea și dezvoltare și în special în cercetarea și dezvoltarea aplicată în industrie. Așa cum știți, Guvernul a adoptat recent stimulente fiscale pentru cercetarea și dezvoltarea aplicată în industrie. Atunci când am auzit despre evenimentul de astăzi m-am gândit că acesta este un moment perfect pentru a sublinia importanța industriei aeronautice pentru România și importanța cercetării și dezvoltării pentru România. De asemenea, cred cu tărie în Romaero și cred în dezvoltarea activelor în industria aeronautică. Cred că asocierea industriei și a cercetării are un viitor puternic în România. Ceea ce vedeți astăzi este o dovadă în acest sens', a spus Costin Borc.

Principalii actori din domeniul industriei și cercetării-dezvoltării aeronautice din România s-au reunit la recepția subansamblelor finalizate la Romaero și transferul acestora pe linia de asamblare finală la Airbus pentru cel mai semnificativ demonstrator pe plan mondial în aviație, utilizat pentru o nouă generație de aeronave de transport.

Totuși dorințele ministrului par a fi departe de realitate. Una dintre uzinele menționate de ministru, anume Avioane Craiova, este mai aproape de faliment decât de situația de a construi aeronave. La începutul anului s-a pus problema ca uzina să încerce a obţine un ajutor de stat pentru salvare şi restructurare, în condiţiile în care avea la jumătatea anului trecut datorii de peste 116 milioane de lei. De la peste 4.000 de angajați pe care îi avea până în 1990 compania mai are aproape 300 de angajaţi.