Sari la conținut

Negocieri reluate. Surse: Cota din supraacciză care urmează să fie returnată este de 4 din 7

Acest lucru se va întâmpla însă în anumite condiţii. Operatorii de transport trebuie să demonstreze că au cumpărat carburantul pe factură. Ceilalţi şoferi, cei obişnuiţi, vor plăti cu 41 de bani mai mult pentru fiecare litru de carburant cumpărat după 1 aprilie.

„Astăzi, acciza se poate recupera pentru motorină în șase țări din UE. Vorbim de Belgia, Franța, Spania, Italia, Ungaria și Slovenia. Măsura nu se aplică numai transportatorilor români, măsura se aplică oricărui transportator din UE care îndeplinește aceste condiții și alimentează cu carburant din România așa cum și noi din România recuperăm acciza din cele șase state”, precizează Radu Dinescu, secretarul general al UNTRR.

Se apropie suprataxa la carburanți

Mai sunt cinci zile până când preţul carburanţilor va crește. 41 de bani în plus la fiecare litru de benzină şi motorină. Sunt sute de milioane de euro adunate în bugetul statului cu promisiunea construirii de autostrăzi. Însă nimic şi nimeni nu garantează că vom avea drumuri mai bune.

Banii se vor aduna în vistieria statului împreună cu toate încasările din taxe şi impozite. Iar banii pot fi folosiţi la fel de bine pentru pensii, şcoli sau spitale. Sau pentru salariile bugetarilor şi cumpărarea de birouri ori imprimante.

Niciunul din şoferii celor 5,6 milioane de autovehicule din România nu are însă garanţia că banii colectaţi de stat din fiecare litru de benzină vor fi folosiţi pentru construirea drumurilor, cum au promis autorităţile.

De la 1 aprilie, statul va lua câte 7 eurocenţi din fiecare litru de carburant vândut în benzinării. Şoferii cumpără 5 miliarde de litri de motorină pe an şi două miliarde de litri de benzină. Asta înseamnă că statul va încasa anul acesta 370 de milioane de euro din supraccizare.

O parte dintre cumpărătorii de motorină, iar aici este vorba despre transportatori, speră să-şi recupereze parţial banii cheltuiţi pe supraacciză, aşa cum se întâmplă în restul Europei. Şoferii de rând, însă, trebuie să se resemneze şi să plătească aproape 20 de lei în plus când umplu rezervorul maşinii.