Sari la conținut

Panasonic ar putea construi o fabrică în România

 

Foto: Facebook

Panasonic este prezentă deja pe această piaţă prin distribuitorul auto­rizat Viko din Turcia, pe care l-a cum­părat anul trecut într-o tranzacţie evaluată la 560 milioane dolari. „România e primul pas. Următorul este să ajungem în toată Europa“, spune Kazuhito Takahashi, membru în boar­dul Panasonic Eco Solution din Japonia.

Nurset Kayhan Apaydin, CEO al firmei turceşti Viko by Panasonic, spune că piaţa de prize, întrerupătoare şi pre­lungitoare din România este evaluată la 10 milioane euro, dar dacă se ia în calcul tot segmentul de aparataj electric, piaţa depăşeşte „cu uşurinţă“ 20 de milioane de euro. În prezent, produsele de acest fel ale Panasonic acoperă 8% din piaţă, iar planul japonezilor este ca până în 2016 să ajungă la o cotă de 15%. „Vrem să creştem rapid. În orice piaţă suntem, vrem să fim numărul 1“, adaugă Taka­hashi. Panasonic se va bate pe această piaţă cu competitori precum Bachmann, Strohm, Kuper, Hama, Schnedier Elec­tric sau Legrand.

Panasonic va vinde pe piaţa româ­nească atât produse de masă, sub marca Viko by Panasonic, cât şi premium, care vor avea pe ele sigla Panasonic. Produsele de masă vor avea acelaşi preţ ca până acum, în timp ce unităţile cu sigla Panasonic vor fi mai scumpe.