Sari la conținut
News Alert

Producătorii români cer marilor retaileri să înlocuiască multitudinea de taxe cu una unică

Producătorii români care își vând produsele în marile lanțuri comeciale sunt împovărați de numeroase taxe ce nu au legătură cu actul de comerț și care și prețul produselor sus, a afirmat joi preşedintele Federaţiei Naţionale Pro Agro, Emil Dumitru, potrivit Agerpres.

"Taxe de deschidere magazin, taxe notariale, taxe de aşezare la raft, taxe de publicitate, de apariţie în acele pliante... toate lucrurile astea nu fac altceva decât, pe de o parte, pentru produsele româneşti din industria agroalimentară românească, să fie un preţ la raft mai mare comparativ cu marca proprie a magazinului. (...) Dacă ar fi eliminate aceste taxe, s-ar constata de fapt o aşezare a principiilor normale de comerţ între vânzător şi cumpărător”, a spus el.

Potrivit estimărilor lui, preţul la raft ar putea să scadă cu 5% ceea ce ”ar fi de bun simţ", a declarat el.

Măsura este sprijinită de către Asociaţia Română a Cărnii (ARC) care afirmă însă că această campanie de reducere a taxelor de raft trebuie privită doar ca un parteneriat între producători şi marile lanţuri de magazine. "Campania de reducere a taxelor de raft este binevenită, dar trebuie privită ca un parteneriat bine construit pe baze reale între producători şi marile lanţuri de magazine. Noi trebui să fim parteneri cu toţi jucătorii de pe piaţa din România atât în relaţia dintre producători, cât şi cu marile lanţuri de magazine", a spus directorul executiv al ARC, Vladimir Mănăstireanu.

În acest context, se doreşte perceperea unei taxe unitare pentru listarea în marile lanţuri de magazine, dar care să nu includă toate taxele actuale.

"Absolut toţi producătorii români vor să se listeze în marile lanţuri de magazine, pentru că sunt volume mari de vânzări şi o marjă de profit vine din acest tip de comerţ. Pe lângă comerţul tradiţional, acesta poate să reprezinte şi peste 50% din cifra de afaceri a unui producător, însă trebuie să recunoaştem că există taxe foarte mari practicate de magazine şi ele trebuie să fie reale, atât din punct de vedere al celor care cumpără marfa din raft, cât şi al producătorului. Suntem de acord cu perceperea unei taxe unitare pentru listare, dar nu exagerată, pentru că până la urmă diferenţa de calitate, de produs şi de marcă o face cumpărătorul”, a mai spus Mănăstireanu.