Sari la conținut

Proiecte de 21 de miliarde de euro pentru infrastructură

Starea infrastructurii e una dintre marile nemulţumiri ale românilor, care visează la autostrăzile şi căile ferate din vestul Europei. Cum până şi bulgarii stau mai bine ca noi - şi la numărul de kilometri de autostradă, şi la viteza trenurilor - avem nevoie de investiţii de miliarde de euro în acest domeniu.

Până în anul 2020 avem un necesar, un portofoliu de proiecte, de 21 de miliarde de euro. Avem un minus de opt miliarde de euro”, spune Dan Costescu, ministrul Transporturilor.

Şi asta în condiţiile în care Bruxelles-ul ne dă o mână de ajutor în valoare de aproape 6,4 miliarde de euro, iar statul român contribuie cu încă pe atât. Aproximativ 17% din bani vor merge, însă, către proiecte începute şi nefinalizate.

2,3 miliarde de euro, ceea ce este foarte mult. Dacă ar fi fost terminate am fi folosit acești bani pentru proiectele pe care le avem într-o proporție mult mai mare decât avem finanțare”, a mai declarat Dan Costescu.

Dacă nu vom face rost de opt miliarde de euro lipsă, în ceea ce priveşte autostrăzile, în următorii patru ani se vor finaliza doar cele aflate în lucru. Se vor deschide şantiere doar pentru construcţia şoselei de mare viteză Sibiu - Pitești, a drumului expres spre Moldova şi a centurii de sud a Capitalei.

Premierul spune că se caută soluţii.

Am început discuții cu creditori internaţionali pentru a combina posibilităţile bugetului naţional cu fondurile europene şi cu aceste posibilităţi de îndatorare”, a spus Dacian Cioloș, premierul României.

La finalul lunii noiembrie, datoria publlică a României era de aproape 32 de miliarde de euro.