Sari la conținut

Reacția Daewoo la informațiile că ar intenționa să închidă șantierul de la Mangalia

Conducerea şantierului naval din Mangalia a raportat, anul trecut, pierderi-record: 700 de milioane de lei. Nivelul acestora a fost de şapte ori mai mare decât cel raportat în 2013.

În presă au apărut informaţii că şantierul naval din Mangalia ar putea fi închis. Acţionarul principal, compania sud-coreeană Daewoo, a raportat anul trecut pierderi de aproape 2,5 miliarde de dolari şi potrivit presei internaţionale, principalul creditor i-a sugerat să renunţe la şantierul din România şi la o companie eoliană din SUA.

La Daewoo Mangalia sunt angajaţi aproximativ 2.500 de oameni.

Cred că o să fie rău pentru noi. Prea multe nu putem să spunem că...ştiţi cum este...”, spune unul dintre ei.

- Nu ştiu ce să vă spun, spune un altul.

- Au mai fost ameninţări de genul ăsta până acum?

- Nu, nu.

- Cum e la şantier? E muncă?

- Păi...ca la şantier.

- Sunt contracte?

- Da, sunt!

Tot timpul partea coreeană, când a considerat că sunt efectuate presiuni asupra lor, au ameninţat cu plecările. Și în 2007, când sindicatul a organizat o grevă de o lună de zile, au spus plecăm, lichidăm, nu ne mai convine. Cei care vor hotărî să plece cu adevărat, să lichideze sau să vândă acţiunile de la această societate, sunt grupul Daewoo din Coreea”, spune Florian Marin, președintele Sindicatului Liber „Navalistul” de la Daewoo Mangalia.

Şantierul din Mangalia este unul dintre cele mai competitive din zona Marii Negre şi cel mai mare din România.

Reprezentaţii grupului sud-coreean susţin, într-un comunicat, că principalul creditor, cel care ar fi cerut măsuri de reducere a pierderilor, nu face astfel de presiuni asupra companiei.

„KDB (n.r. Banca de Dezvoltare din Koreea, principalul creditor) a dat asigurări că va implementa toate măsurile necesare în avans pentru a preveni orice problemă care ar putea avea impact negativ asupra operării companiei”, se arată în comunicat.

„Vă asigurăm că activitățile DSME se desfășoară într-un mod uzual, fără sincope majore, iar activitatea va continua, astfel încât toate proiectele construite deja sau contractate recent vor progrese și vor fi livrate așa cum au fost planificate”, dă asigurări compania.