Sari la conținut
News Alert

Renault promite maşina de 5.000 de euro pentru anul viitor

Sunt multe necunoscute şi cele mai multe argumente sunt împotrivă. Maşina de 5.000 de euro va fi produsă la început în India, după care, se va răspândi în lume. De fapt, nu va fi doar o maşină, vor fi mai multe modele cu o radăcină comună. 

Viitoarea maşină low cost a Renault, programată la 5.000 de euro, va fi modulară. Un şasiu unic pe care se vor putea pune mai multe caroserii. Acest sistem modular va permite construcţia de modele variante, de la compacte până la mini SUV-uri.

Tot conceptul şi sistemul au fost dezvoltate la centrul tehnologic de la Chennai, din India, acolo unde Renault are, împreună cu Nissan, o uzină uriaşă.

Maşina de 5.000 de euro va fi vândută la început în această ţară, apoi în America de Sud, iar în Europa va veni sub sigla Dacia. Potrivit unor surse din companie citate de LaTribune, maşina va fi construită în uzine din apropierea pieţei de desfacere. Pentru Europa, nu înseamnă neapărat Piteşti. În apropiere este şi Tangerul, acolo unde costurile cu forţa de muncă sunt la jumătate faţă de România. Renault a transferat deja către Algeria o parte din producţia de Sandero şi Duster la uzina care se specializase pe Lodgy şi Dokker, două modele considerate semieşecuri.

Sistemul modular dezvoltat în India este o integrare a producţiei dincolo de modele unei mărci. E integrare de mărci. Sistemul este dezvoltat de Renault cu Nissan, doi producători aflaţi în alianţă. Grupul japonez a lansat un concept low cost sub marca Datsun. Redi-Go e o maşină care are dimensiunile unui Twingo, însă cu cinci uşi. Producătorii încearcă acum să-i trimită cât se poate costurile mai jos, sub 5.000 de euro.

La rândul său, Renault a venit cu un concept de crossover low cost, KWID. La cum arată, maşina prezentată e departe de o maşină ieftină, însă în producţia de serie accesoriile şi dotările se pierd pentru a tăia costurile.

Cele două maşini, care în funcţie de pieţe îşi pot schimba siglele, sunt de fapt viitorul maşinilor modulare Renault-Nissan. Costul final nu este redus doar datorită forţei de muncă ieftine, eliminarea dotărilor, ci şi în urma integrării modelelor.