Sari la conținut

Restricțiile de circulație pe podul Giurgiu Ruse vor rămâne în vigoare și în sezonul turistic

În timp ce în alte țări se construiesc de la zero viaducte spectaculoase în doar trei ani, viaductul Millau din Franța fiind unul dintre acestea, lucrări de reparație la podurile în România, mult mai modeste, durează aproape la fel.

În vara acestui an traversarea podului dunărean ”Prietenia” Giurgiu-Ruse de către cei care își vor face concediul în Grecia ar putea pune la încercare nervii șoferilor. Pentru efectuarea lucrărilor Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a restricționat traficul. Acesta se desfășoară alternativ, pe câte o bandă de circulație, cu ajutorul semafoarelor și a monitorilor de circulație. Restricțiile au fost ridicate timp de o săptămână în perioada vacanței de 1 Mai.

Foto: Viaductul Millau a fost construit în trei ani

Contractul pentru lucrările de reparație a fost încheiat în luna octombrie a anului 2014 pentru o durată de 16 luni, proiectare și execuție, cu firmele Collini Lavori (Italia) și Tecnic Consulting (România). Valoarea acestora a fost stabilită la 10 milioane de euro. Lucrările trebuiau deci definitivate în martie. Ulterior însă, fără prea multe explicații, închiderea reparației a fost amânată pentru noiembrie 2016. ”Am fost şi pe şantierul podului de la Giurgiu. Aici progresul fizic este de 84%, dar s-ar fi putut şi mai bine. Deşi a fost depăşit primul termen de finalizare stabilit prin contract (martie 2016), am acceptat o extensie de timp până în noiembrie 2016. În aceste condiţii, Antreprenorul şi-a luat angajamentul ca până la finalul lunii iunie să finalizeze lucrările la calea de rulare a podului, urmând apoi să fie executate diverse lucrări de sablare și vopsire a tablierului metalic”, spune rexcent șeful CNADNR, Cătălin Homor după o vizită pe șantier.

Oficiali din cadrul CNADNR care au solicitat anonimatul au invocat dificultăți tehnice la repararea podului. Ar fi vorba de un tablier metalic din zona centrală a podului pe care trebuie așternut un strat de hidroizolație peste care se pune un strat de asfalt special, cu mult bitum și mai mărunt. Asfaltul se toarnă la 230 de grade Celsius fapt pentru care membrana hidroizolantă trebuie să fie foarte rezistentă. Aceasta nu a putut fi găsită decât în Germania, spun oficialii indicați.

Au fost schimbate plăcile de beton de ciment pe care stă asfaltul și a fost sablată și revopsită în trei straturi structura metalică a podului.

Potrivit oficialilor CNADNR, ridicarea restricțiilor va avea loc ”cel târziu la 15 august”. Pentru a evita aglomerația de pe pod CNADNR recomandă puncte alternative de trecere a frontierei: Calafat (rutier), Bechet (trecere cu bacul), Zimnicea (trecere cu bacul), Călărași (trecere cu bacul), Negru Vodă (rutier) și Vama Veche (rutier).