Sari la conținut

Restructurare cu scandal la Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale

Potrivit promisiunilor făcute de ministru, CNADNR va elimina 68 de funcţii de conducere, însă nu va renunţa practic, la niciun om – toți angajații vor fi păstrați în companie. Vorbim despre acei angajaţi despre care ministrul Transporturilor spune că nu-şi găseau utilitatea în companie şi mai mult îngreunau lanţul de decizie. Prin aceeaşi restructurare vor fi înfiinţate şi două noi departamente. Şeful companiei primeşte un corp de control cu 15 angajaţi care va verifica şantierele, dosarele de achiziţii şi dacă există scurgeri de informaţii. Celălalt departament, cel de proiectare, va avea 60 de angajaţi.

De ce se restructurează compania

Cauza restructurării este oficial o eficientizare a companiei. ”Lucrurile nu functionau acolo cum trebuie, una din primele cauze - o structura de conducere foarte ramnificată, foarte lungă și din acest motiv ineficientă.

Soluția a fost reducerea acelor persoane, poziții care nu își găseau utilitatea în companie și care mai mult îngreunau lanțul de decizie. Structurile erau încărcate numai cu funcții de conducere suplimentare și inutile, aveau și falși specialiști care nu aveau precizate obiectivele, spune ministrul Costescu.

Structura de conducere foarte ramificată de la CNADNR a fost una din cauzele nefuncţionării eficiente. Soluţia a fost reducerea poziţiilor, s-au redus şapte funcţii la nivel central şi 61 la nivel regional”, a spus Costescu, într-o conferinţă de presă comună cu directorul general al CNADNR, Cătălin Homor.

Un grup de reformă a companiei critică noua organigramă

Mai mulți angajați ai CNADNR, unii cu funcții de răspundere în companie, reuniți în ”Grupul de inițiativă pentru Restructurarea şi Reprofesionalizarea CNADNR” au criticat vineri măsura. Noua organigramă a fost ”propusă sub presiune şi întocmită în alte laboratoare, din afara companiei şi este fără viza, consultarea sau aprobarea Departamentului de Resurse Umane din cadrul CNADNR”, spun ei.

”Afirmăm fără echivoc faptul că ministrul Dan Costescu şi directorul general al CNADNR dezinformează presa cu neruşinare! Singurul obiectiv al noii organigrame a fost executarea în stil mafiot a membrilor Grupului de Iniţiativă pentru "Restructurarea şi Reprofesionalizarea C.N.A.D.N.R." care aveau funcţii de conducere în cadrul companiei, singurele poziţii de conducere restructurate fiind ale domnilor Florin Dascălu şi Doru Călinescu, directori în cadrul companiei la direcţiile de Întreţinere, respectiv Calitate din CNADNR (ambii membri ai grupului de inițiativă – n.red.)”, spun contestatarii. Mai precis, prin reunirea a două direcții, din care una este condusă de membri ai grupului de inițiativă, într-o singură direcție, nemulțumiții vor fi îndepărtați din funcțiile de conducere deținute.

Potrivit nemulțumiților, vechile organigrame conțineau mult mai puțin posturi decât cea prezentată joi. ”Faţă de organigramele din anul 2011 şi 2012 care aveau 499 de posturi, cea din 2014 avea 557 de posturi, cea din 2015 avea 681 de posturi, pentru ca în prezent, prin actuala organigramă propusă (...) să ajungem la peste 750 de posturi”. Ei afirmă că dimpotrivă numărul posturilor de conducere va crește. ”Domnul ministru Dan Costescu minte cu neruşinare când afirma că au fost desfiinţate șapte posturi de conducere (în realitate ar trebui desfiinţate circa 35-40 de posturi de conducere numai în CNADNR Central), deoarece au fost create în plus șase noi Unităţi de Implementare Proiecte (...) două posturi de directori adjuncţi la Direcţia Autostrăzi şi Direcţia Drumuri Naţionale, poduri şi Variante Ocolitoare, un nou post de director la nou înfiinţata Direcţie Finanţări şi Terenuri Investiţii, un nou post de director la noua Direcţie Relaţii Publice şi Resurse Umane, un nou post de "şef departament" (echivalent director adjunct) la nou înfiinţatul Departament de Control, un nou post de director la nou înfiinţata Direcţie de Proiectare.

Protestatarii acuză că șeful CNADNR și-a mărit numărul de consilieri personali de la cinci la șase, în condițiile în acre fiecare câștigă câte 3.000 de euro lunar. CNADNR a angajat ”până în prezent, fără concurs peste 20 de persoane”.

Chestionat asupra afirmației făcute de nemulțumiți, că noua organigramă este folosită pentru eliminarea lor, ministrul Transporturilor a spus că nu discută despre persoane și că orice restructurare este normal să provoace nemulțumirea unor persoane.