Sari la conținut
News Alert

România va avea autostradă spre munte peste patru ani

DN1 va mai rămâne încă multă vreme singura legătură dintre Bucureşti şi staţiunile de pe Valea Prahovei. Ambuteiajele de la sfârșit de săptămână sau de sărbători ar putea dispărea abia după construirea autostrăzii Comarnic-Brașov.

„Până la sfârşitul lunii, sper să se adjudece câştigătorul pentru studiul de fezabilitate şi să demarăm lucrarea. (...) Cam patru ani vor dura lucrările. Este o perspectivă realist-optimistă”, a spus Ioan Rus, ministrul Transporturilor, pentru gandul.info.

Autostrada care ar fi rezolvat situaţia traficului către munte a fost promisă de guvernanți încă din 2004. Atunci, francezii de la Vinci care ar fi trebuit să construiască şoseaua nu au îndeplinit criteriile Comisiei Europene. A doua tentativă, din 2010, a eșuat după ce aceeaşi companie nu a găsit finanțare. La sfârșitul anului 2013, Guvernul a încercat să resusciteze proiectul autostrăzii Comarnic-Brașov cu trei companii din Franţa, Grecia şi Austria, dar nici până acum contractul cu statul român nu a fost semnat.

Greul acestor amânări pică însă tot pe şoferi. Sâmbătă a fost cea mai aglomerată zi pe DN1. Aproape 12.000 de maşini au plecat din staţiuni spre Bucureşti, iar alţi 9.000 de şoferi s-au îndreptat spre Valea Prahovei pentru a petrece weekendul la munte.

Până e gata autostrada, autoritățile fac planuri pentru modernizarea drumului Săcele - Valea Doftanei, o alternativă la DN1.

„Lucrarea cuprinde reabilitarea drumului Câmpina-Valea Doftanei, care este un drum judeţean folosit în prezent mai mult de localnici şi pentru exploatarea lemnului. Şi ar însemna şi construirea drumului nou de 29 de kilometri care este de la terminarea comunei Valea Doftanei (şi până la Săcele, n.r.)”, a spus Mircea Cosma, preşedintele CJ Prahova.

Lucrările la drumul Săcele - Valea Doftanei s-ar ridica la 45 de milioane de euro, potrivit autorităţilor locale. Noua rută ar putea prelua 15% din traficul de pe DN1.