Sari la conținut

Românii s-au plâns la ANPC de reducerile fictive practicate de unele magazine de Black Friday

Cele mai multe plângeri care au ajuns pe masa inspectorilor de la protecţia consumatorilor sunt legate de preţurile crescute artificial de magazine chiar înainte de a aplica reducerile de Black Friday. Cum practica nu este una nouă, mulţi potenţiali clienţi au decis ca anul acesta să adune şi probe împotriva magazinelor.

Unele dintre exemplele din plângerile ajunse la ANPC se referă la cea care, cu o zi înainte de vinerea neagră costa puțin peste cinci sute de lei, dar apărea ca fiind stoc epuizat. Zece minute mai târziu, ceasul costa cu 170 de lei mai mult şi era disponibil la vânzare. În ziua reducerilor, ceasul costa deja aproape opt sute de lei. Iar cumpărători s-au găsit căci nu toţi au stat să verifice preţurile şi înainte aşa că au fost induşi în eroare de o reducere procentuală pur fictivă.

Un alt caz asemănător se referă la o placă pentru îndreptat părul. Potrivit reducerii afişate la raionul de electronice dintr-un mare magazin, aceasta se vinde la jumătate din preţ. La o a doua verificare însă, respectivul produs era redus cu doar 10 bani faţă de preţul pe care în avea în mod normal.

În cazul în care toate aceste plângeri sunt confirmate de inspectorii de la protecţia consumatorului, magazinele pot fi sancţionate.

Alte plângeri însă nu vor avea la fel de mult succes căci ţin de o eroare a clientului. De exemplu, unii cumpărători s-au plâns că, după ce timp de o oră și-au selectat cu atenție produsele dorite, în momentul în care au vrut să finalizeze comanda, au realizat că acestea nu mai erau în stoc. Cumva, era de așteptat ca acest lucru să se întâmple, căci de fiecare dată când sunt anunțate promoții, numărul celor care vor să profite de reduceri este foarte mare, iar comenzile se dau rapid.

Spre deosebire de tradiţionalul Black Friday al americanilor, în România cele mai bune reduceri se întâmplă să fie în altă perioadă a anului. Pentru unele produse, cum ar fi cele de bucătărie, reduceri importante sunt în perioada sărbătorilor de iarnă. La polul opus se află gadgeturile care costă mai mult de sărbători decât pe perioada verii, spre exemplu.