Sari la conținut

Rompetrol renunţă la brandul de benzinării Litro

Marca Litro a ajuns să cuprindă doar patru benzinării, grupate câte două, pe fiecare sens de mers al autostrăzii Soarelui, la kilometri 88 şi 139.

Construcţia lor a costat destul de mult, 10 milioane de euro, potrivit Ziarului Financiar.

S-au dorit benzinării premium, cu posibilitate de a fi luminate în culori diferite. Însă statutul premium înseamnă şi preţuri pe măsură.

Amplasarea lor pe autostrada spre mare a fost bine gândită. Pe acest drum, oprirea la benzinărie nu reprezintă doar loc de alimentare cu carburanţi, ci şi loc de hidratrare, socializare.

În momentul lansării, benzinăriile Litro păreau să fie viitorul pentru Rompetrol. Brandul ar fi urmat să se extindă chiar în paralel cu staţiile clasice ale grupului. Însă au avut o viaţă scurtă.

Grupul Rompetrol deţinut de KazMunaiGaz are circa 450 de benzinării şi ocupă locul al doilea în piaţă după Petrom. Cele mai multe sunt în franciză, doar 125 sunt staţii proprii.

Grupul este extins la nivel internaţional cu benzării, însă sigla e diferită. În România sigla companiei este o floare portocalie care seamănă prea mult cu log-ul BP. În vremea când era deţinut de Dinu Patriciu, Rompetrol s-a judecat cu grupul britanic pe motiv că s-ar fi inspirat de la floarea verde a acestuia.

Argumentul lui Patriciu a fost că sigla este stilizarea unei flori româneşti, crăiţa. În final s-a ajuns la o soluţie. În România, unde BP nu este prezent, logo-ul Rompetrol este floarea. În rest grupul foloseşte doar jumătate de floare, astfel încât să nu amintească de cea verde a BP.

Punctul de vedere al Rompetrol:

„Proiectul Litro a fost iniţiat în august 2007 și a reprezentat conceptul de staţie premium care deservea exclusiv zona de autostradă.

A avut ca obiectiv construirea a câte două stații de distribuție, aflate în ambele direcții de mers la km 88 și 139 pe autostrada Soarelui. Acestea au devenit funcționale în 2009 și timp de aproape 5 ani au deservit cu succes acest tronson.

În 2013, compania a început programul de dezvoltare și modernizare a întregii rețele de distribuție, în care au fost incluse și cele patru stații Litro.

Acest program constă în implementarea unui nou concept premium caracterizat prin schimbarea elementelor de identitate vizuală (logo) a companiei, precum și o reorganizare a spațiului interior care presupune o arhitectură modernă și utilizarea unor materiale și finisaje de calitate.

Elementele definitorii ale noului concept vor fi regăsite în toate stațiile operate sub brandul Rompetrol, asigurându-se astfel o unitate la nivel vizual și funcțional în cadrul segmentului de retail al companiei, atât în țară, cât și în cadrul subsidiarelor din Moldova, Georgia și Bulgaria.

Stațiile, recent modernizate sub brandul Rompetrol, au schimbat doar imaginea vizuală, păstrând arhitectura și restul elementelor de ansamblu, fiind prevăzute cu echipamente moderne de reducere a consumului de energie, a emisiilor de vapori de combustibil în atmosferă, precum şi aditivi pentru reducerea emisiilor de noxe.

Conform regulilor jurnalistice de bază, avem rugămintea să publicaţi clarificările noastre, pentru a nu afecta, pe această cale, imaginea companiei, a angajaţilor şi acţionarilor noştri.

Departamenul de Comunicare şi Relaţii Publice

KMG International”