Sari la conținut

Şantierul naval din Mangalia ar putea fi închis

ACTUALIZARE 0.20 Reacția Daewoo. Compania a transmis presei un comunicat în care susține că pe termen scurt nu are planuri de închidere a șantierului de la Mangalia și este optimistă că își va rezolva problemele financiare.


ACTUALIZARE 16.32.Noi am aflat ieri. Este doar o declarație de intenție. Cu siguranță vor exista niște discuții aplicate, în urma cărora se va lua o decizie. Aceste discuții ar trebui să fie realizate cât mai repede. Noi așteptăm o reacție și din partea Statului Român. Niciodată, până acuma, investitorul coreean nu și-a manifestat într-o manieră atât de brutală, aș putea spune, întenția de a părăsi, sau, mă rog, de a abandona șantierul, de a-și muta, de a-și reloca activitatea în altă parte”, a declarat Florian Marin, lider de sindicat la Daewoo Mangalia. 


Şantierul Naval Daewoo Mangalia va fi vândut sau, dacă nu este posibil, lichidat de către coreeni, din cauza uriaşelor probleme financiare pe care le are grupul mamă de mai mulţi ani.

În încercarea de a-şi reduce pierderile, Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) îşi va lichida operaţiunile din afara ţării de origine, inclusiv şantierul din Mangalia, au arătat într-un raport citat de economica.net reprezentanţi ai acţionarului majoritar şi cel mai important creditor, Korea Development Bank.

„Daewoo Mangalia şi DeWind (o companie din America ce operează mai multe parcuri eoliene) nu mai pot continua în actuala formă şi trebuie lichidate”, se arată în raportul KDB. Un oficial al KDB a explicat că lucrurile vor fi mai clare după analizarea situaţiei financiare.

„Chiar dacă lucrurile vor fi mai clare după analiza situaţiei financiare, dacă să restructurăm diviziile din străinătate, se pare că lichidarea va fi singura soluţie”, a spus oficialul.

Şantierul naval Daewoo-Mangalia Heavy Industries (DMHI), cel mai mare constructor de nave din România, controlat de grupul sud-coreean Daewoo şi de statul român, a raportat pentru anul trecut pierderi record de 700 milioane de lei, un nivel de aproape şapte ori mai mare faţă de 2013, arată datele de la Registrul Comerţului.

Statul, prin Ministerul Economiei, este acţionar minoritar la Daewoo Mangalia, deţinând 49% din acţiuni. Ministrul Economiei, Mihai Tudose, a precizat – potrivit sursei citate - că aşteaptă o comunicare oficială din partea coreenilor, apoi, în funcţie de răspuns va fi decis „ce este de făcut”.

Citiți și Evaziune fiscală la șantierul naval Mangalia