Sari la conținut

Telefoanele trag Samsung în jos

Câştigurile se prăbuşesc iar cota de piaţă e mâncată încet dar sigur. Astăzi Samsung se uită la o cu totul altă piaţă decât cea din anii de glorie.

În 2013, Apple cu smartphone-urile prea mici pentru gusturile consumatorilor era văzut ca un fel de oaie neagră, vindea mai mult din inerţie însă prospătul iPhone 6 s-a dovedit a fi exact ce voia piaţa. 10 milioane de unităţi vândute în weekendul după lansare au readus Apple pe poziţia de forţă în vreme ce Samsung Galaxy note nu prea a generat cerere.

Piaţa nu e însă făcută doar din telefoanele scumpe, dar nici pe segmentul de jos Samsung nu s-a mişcat mai bine. Are modele relativ ieftine dar din China vin unele cu adevărat ieftine. Lenovo, Huawei şi Xiaomi îi scutură poziţia mai ales în ţările în curs de dezvoltare.

Deja în China, Samsung nu mai e lider, a fost dat jos de Xiaomi - are o istorie de 4 ani dar a avut îndeajuns de mult timp pentru a-şi creiona o imagine de Apple al estului. Practic Samsung e împins de la ambele capete ale pieţei şi aşa în 12 luni a pierdut 8 procente din cota de piaţa.

„S-ar putea să nu fie totuşi suficient pentru a impulsiona vânzările. Compania avertizează că livrările de telefoane şi tablete vor fi similare cu cele din trimestrul trei”, a spus Jon Gordon.

Dacă propriile telefoane vor vinde prost, samsung are de gând să câştige serios din telefoanele altora. Toţi cer cipuri aşa că le oferă cipuri. Pentru prima dată divizia de semiconductori de la samsung a adus mai mult profit decât cea de telefoane.

Iar drumul pe care vrea să meargă se vede din planul de business. Samsung a anunţat recent că va cheltui aproape 15 miliarde de dolari pentru o fabrică de cipuri - e cea mai mare cheltuiala pentru o singură uzina din întreaga istorie a companiei.

Pe bursă valoarea Samsung a scăzut cu 15% de la începutul anului şi e o oglindire a faptului că samsung nu reuşeşte să se mişte cu piaţa. Dar la vremuri noi vin strategii noi - sud-coreeni vor să-şi restructureze gama de telefoane ieftine, acolo e creşterea şi trebuie să-şi menţină poziţia pe piaţă. Dar dacă merge pe preţuri mici, automat taie şi din marja de profit, cu fiecare telefon vândut face mai puţini bani.