Sari la conținut

Tinerii români, noul val de directori din companiile multinaționale

Peste 100 de tineri manageri cu o experienţă de conducere de cel mult șapte ani sunt oamenii pe care se va baza în viitorul apropiat economia. Gulerele albe din companii, cum sunt numiţi, iau lecţii despre cum să negocieze şi să ia decizii-cheie în afaceri.

Radu Atanasiu predă gândire critică la o prestigioasă şcoală care pregăteşte manageri. Cu alte cuvinte, îi învaţă pe viitorii directori de mari companii să nu se lase păcăliţi la negocieri. Aşa au aflat tinerii că trebuie să fie mai atenţi dacă un furnizor oferă transport gratuit pentru produsul pe care vrea să îl vândă. Preţul pe care îl cere ar putea fi mai mare decât altele de pe piaţă, tocmai să acopere drumul.

După ce i-a cunoscut pe tineri la cursuri, profesorul recomandă multinaţionalelor să aibă încredere în generaţia aceasta.

Radu Atanasiu, profesor Maastricht School of Management: Cred că multinaţionalele i-au educat destul de mult în România şi cred că acum sunt în ele mulţi oameni care vor să facă o schimbare în jur.

Bogdan Neparu, manager într-o firmă de software: Tendinţa este să se înlocuiască managerii expaţi, adică managerii aduşi din alte ţări.

Victor Roca, director de logistică într-o firmă de construcţii: Să îşi încerce şansa în ţară! Chiar dacă pot face primii paşi în afară, cu atât mai mult expertiza lor poate fi bună pentru noi când se întorc aici.

40% dintre tinerii prezenți la cursuri deţin o funcţie de conducere într-o multinaţională, iar peste 10% au şi experienţă internaţională. Aşa că, PIB-ul României se bazează în mare parte şi pe ei”, transmite corespondentul Digi24 Cătălin Bălan.

Tinerii manageri simt că este momentul lor. Economia s-a schimbat mult după criza din 2008, când mulţi dintre ei erau încă studenţi.

Sânziana Sandu, angajată într-o bancă comercială: Este chiar un moment în care banking-ul îşi revine odată cu piaţa şi am avut noroc să fiu în momentul ăsta când am învăţat lecţiile trecutului.

Schimbarea pe care ei o pot aduce este chiar în modul de a face afaceri în România şi de a dezvolta companiile sănătos, cu un profit care nu se bazează doar pe o conjunctură.