Sari la conținut

33 de kilometri din centura de sud a Capitalei, modernizați

Ministrul Transporturilor a anunțat că aproximativ 33 de kilometri, între A1 şi DN5, din centura de sud a Bucureştiului, vor fi modernizați până în 2018. În ceea ce privește restul porțiunii, dintre Drumul Naţional 5 (Jilava) şi ieşirea pe Autostrada Soarelui (Căţelu), nu are încă un termen clar de finalizare, și depinde de o analiză care va fi realizată de o companie aleasă de Banca Europeană de Investiții, relatează News.ro

Sorin Buse ministrul transporturilor

Conform Master Planul General de Transport aprobat de Guvern în luna septembrie, centura de sud a Capitalei va fi modernizată la regim de drum expres, pe o lungime de aproape 35 de kilometri, până în 2018, valoarea proiectului fiind estimată la 176 milioane euro.

Pentru a doua porţiune din centura de sud, dintre ieşirea pe Autostrada Bucureşti-Nădlac (A1) şi Drumul Naţional 5 (DN5), Bucureşti-Giurgiu, lungă de 22 de kilometri, lucrările sunt estimate să înceapă în aprilie 2017.

„Între A1 şi DN5, pe 22 kilometri, licitaţia va fi lansată până la finalul lunii noiembrie. Estimăm că lucrările vor începe în aprilie, iar acestea vor dura aproximativ 18 luni”, a afirmat Buşe, într-un intervi acordat News.ro.

Rămâne însă neclar când va fi terminată porţiunea cuprinsă între DN5, în zona localităţii Jilava, şi A2, în zona localităţii Căţelu, lungă de 16,4 kilometri.

Pentru această zonă, ministerul are o colaborare cu BEI, în legătură cu realizarea unei analize multicriteriale pentru alegerea unui traseu optim din punct de vedere tehnico-economic.

Însă şi centura nord, modernizată parţial şi pe care se va circula, la începutul anului viitor, pe două benzi pe sens între A1 şi DN2, are un segment, cuprins între DN2 şi A2, pe care lucrările sunt întârziate.

Ministrul a precizat, însă, că până la finalul lunii noiembrie vor fi lansate licitaţiile pentru două porţiuni din acest tronson, cuprins între DN2 şi A2, lung de 11 kilometri.

„Estimăm că vor începe lucrările în luna iunie a anului viitor, iar acestea vor dura 12 luni”, a precizat Buşe.

Pentru porţiunea din centura nord dinspre A1, lucrările sunt avansate şi ar putea fi finalizate la finalul acestui an, chiar dacă există încă întârzieri. 

Bucureştiul este una dintre puţinele capitale europene care nu au o centură ocolitoare la nivel de autostradă sau de drum expres.

Centura Capitalei, una dintre şoselele cu cel mai mare trafic din România, este un inel rutier în jurul Bucureştiului cu câte o bandă pe sens şi treceri la acelaşi nivel, ceea ce creează mari blocaje ale traficului.

Până acum, doar o porţiune de circa 20 de kilometri din partea de nord a centurii, între Chitila şi Voluntari, a fost lărgită la două benzi pe sens, iar pe alte câteva porţiuni, lucrările au fost demarate, dar au întârzieri mari.

Cele mai mari probleme sunt la centura de sud, unde lucrările trenează de mulţi ani.