Sari la conținut

Aeroportul Otopeni, concesionat?

Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) intenționează să construiască cu bani de la investitori un nou terminal pe Aeroportul Internațional Henri Coandă, în valoare de 818,5 milioane euro, care va dubla capacitatea de traficului de persoane.

Anunțul a fost făcut miercuri de către reprezentanți ai companiei, într-o întâlnire cu mai mulți investitori aduși de Fondul Proprietatea, informează Agerpres.ro. Fondul deține 20% din acțiunile Aeroporturi București, companie ce are ca active aeroportul Otopeni/Henri Coandă și aeroportul Băneasa, subutilizat.

”Această sumă nu include și exproprierile care trebuie făcute. Intenționăm să începem lucrările în 2022, iar terminalul va fi gata în trei ani de la începerea acestora", au precizat reprezentanții CNAB.

Contactați de Digi24.ro oficiali ai aeroportului nu au putut face precizări suplimentare. Adrian Cighi, reprezentant al FP în Consiliul de Administrație nu a răspuns la telefon pentru a explica care va fi natura cooperării între aeroport și investitori.

Cel mai probabil însă va fi vorba de o concesiune a serviciilor pe aeroport către investitorii care, la schimb, vor aduce bani. Tot atât de bine se va putea constitui o societate mixtă care să exploateze aeroportul. Guvernul a anunțat recent definitivarea unei legislații a Parteneriatului Public Privat (PPP) care ar putea reglementa acest proiect.

Planurile de extindere ale aeroportului sunt vechi, de cel puțin zece ani. Dificultatea operațiunilor de expropriere și a licitațiilor aferente au întârziat însă masiv lucrările de extindere. Potrivit planurilor de acum zece ani, în 2018 lucrările de extindere ale aeroportului Henri Coandă ar fi trebuit încheiate.

Noul terminal urmează a avea 25 de noi porți de îmbarcare. Aeroportul Otopeni a avut anul trecut un trafic de pasageri de 10,99 milioane persoane, iar în acest an va fi în creștere la peste 11 milioane.