Autostrada Soarelui n-are contract împotriva poleiului

Doru Cireaşă Data actualizării: Data publicării:
aD00NGEwOTFhYzQzZDBhN2Y2NjE3MDhhMzU3ZjI1MzgxOQ==.thumb

Accidentul de miercuri dimineața de pe A2, în care au fost avariate 17 mașini în mai multe puncte ale autostrăzii, a avut loc în condițiile în care Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere nu are un contract semnat cu o firmă care să împrăștie materialul derapant.

aD00NGEwOTFhYzQzZDBhN2Y2NjE3MDhhMzU3ZjI1MzgxOQ==.thumb

Compania acuză Administrația de Meteorologie că nu a emis avertizare, însă, încă de dimineață, Poliția Rutieră făcuse o informare în acest sens.

Instituțiile statului par a colabora din ce în ce mai greu între ele și dau dovadă de ineficiență în preîntâmpinarea accidentelor ruriere. Fără excepție, vina pentru accidente este aruncată, indiferent de situație, pe șoferii care ”nu adaptează viteza la condițiile de drum”.

Este inclusiv cazul accidentului de miercuri dimineața când nu mai puțin 17 vehicule s-au tamponat în mai multe puncte ale autostrăzii.

CNAIR, fără contracte de curățare a autostrăzii

Una din cauzele incidentului pare a fi faptul că, deși suntem în pragul iernii, CNAIR nu are un contract de întreținere a autostrăzii A2, sectorul București - Lehliu. O situație realizată de CNAIR acum o săptămână indica faptul că nu există un contract de intreținere pentru sector. Ofertele se găsesc ”în analiză”, spunea CNAIR în 7 noiembrie. În absența unei astfel de firme, nu este sigur că direcția regională are materialele și utilajele necesare împrăștierii materialelor antiderapante.

extras intretinere A2

Florin Dascălu, fost director CNAIR pentru întreținerea drumurilor și autostrăzilor naționale, afirmă că aceasta nu are utilaje și nici materialele necesare aprovizionate. ”Nu au utilaje în Centrele de Intervenție de pe autostrada A2, nici pe A1, nici pe A3, nu au sare, nici clorură, nici produs ecologic (un produs pe bază de uree – n.red). Nu prea au nimic pregătit pentru iarna”, spune el. Dascălu mai afirmă că în bazele de iarnă ale CNAIR s-ar găsi doar 39,8% din utilajele care sunt necesare.

CNAIR: ANM nu ne-a informat

Într-un comunicat de presă remis miercuri la ora prânzului, CNAIR nu șoptește o vorbă despre absența contractului de intreținere a sectorului București-Lehliu. Vina este aruncată pe Administrația Națională de Meteorologie care nu ar fi emis nici avertizare, în condițiile în care CNAIR are un contract semnat cu aceasta.

”În această dimineaţă, pe autostrada A2, pe anumite sectoare izolate de drum, din cauza fenomenului de condens şi a temperaturilor scăzute, s-a format o peliculă de gheaţă pe partea carosabilă. Menţionăm că nu a fost emisă nicio atenţionare de polei de către Administraţia Naţională de Meteorologie”.

Totuși avertizări de polei au existat, chiar dacă acestea nu fuseseră emise de ANM.

”Atenție! Pe autostrada A2 Bucurelti-Constanța există porțiuni acoperite cu polei. Centrul Infotrafic din Inspectoratul General al Poliţiei Române îi sfătuieşte pe conducătorii auto care se deplasează pe Autostrada A2 Bucureşti – Constanţa să manifeste prudenţă sporită la volan şi să reducă viteza, întrucât pe această arteră se semnalează porţiuni acoperite cu polei între kilometrii 12 şi 65.

De asemenea, între Feteşti şi Constanţa, pe anumite tronsoane, ceaţa a redus vizibilitatea sub 150 de metri”, spunea Poliția încă la ora 6.30.

Se caută țar ispășitor

”În urma evenimentelor din această dimineaţă, la nivelul CNAIR Central s-a constituit o Comisie care va cerceta şi va stabili modul în care s-a intervenit şi s-a acţionat pe autostrada A2. Comisia va cerceta modul în care s-a intervenit, dacă au fost respectate procedurile prevăzute în normativele în vigoare. În cazul în care Comisia va constata deficienţe, vor fi aplicate sancţiuni în consecinţă”, spune șefii CNAIR într-un comunicat de presă.

Cel mai probabil, dacă vor fi găsiți vinovați, aceștia vor fi angajații Direcțiilor Regionale ale CNAIR, nu conducerea centrală. Aceasta nu precizează dacă se consideră vinovată pentru faptul că, în prag de iarnă, compania nu are stocurile de materiale necesare asigurate, n-are contracte de intervenție pe o bună parte a drumurilor naționale și nici pentru faptul că panourile de pe A2 sunt in număr mic, funcționează intermitent și nu oferă informații exacte privind condițiile de trafic.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri