Sari la conținut
News Alert

Avertisment: restructurarea TAROM va fi dureroasă

În primăvara anului 2017 se va face o restructurare a TAROM, a declarat Ionuţ Moşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Acesta a fost audiat în Comisia Economică a Senatului. Restructurarea, „chiar dacă va fi dureroasă, va trebui asumată de următorul Guvern, de următorul Parlament”, spune oficialul din Ministerul Transporturilor.

atr tarom avion

Ionuţ Moşteanu a prezentat, în Comisia economică a Senatului, paşii care urmează pentru redresarea companiei aerinee de stat, aflată într-o situaţie gravă, în condiţiile în care 2016 este al nouălea an la rând de pierderi. Astfel, în curând va fi semnat contractul pentru consultanţă, iar în primăvara anului viitor va fi gata un raport al unui consultant internaţional care va face recomandări de poziţionare pe piaţă pentru TAROM.

„Înainte să băgăm banii românilor într-o flotă nouă, trebuie să restructurăm compania. Următorul pas după raportul consultantului va fi o restructurare a companiei, care, chiar dacă va fi dureroasă, va trebui neapărat asumată de următorul Guvern, de următorul Parlament”, a afirmat Moşteanu, citat de News.ro.

Compania TAROM are acum o flotă de 22 de avioane - Airbus, ATR şi Boeing - cu o medie de vârstă de peste 15 ani, situaţie care măreşte semnificativ costurile de întreţinere şi operare. Secretarul de stat a avertizat că decizia privind restructurarea trebuie luată rapid, în condiţiile creşterii concurenţei pe piaţă şi a existenţei unor „competitori extrem de agili, rapizi şi cu putere financiară”. „Ca să-i dăm o şansă acestei companii, va trebui imediat, de anul viitor, să-i oferim managementului de atunci posibilitatea să intervină foarte rapid, să ia decizii foarte rapide să nu mai fie constrâns de anumite criterii foarte fixe. (...) Şi când vom propune bugetul pe anul viitor vom cere şi nişte exceptări în anumite puncte, astfel încât să îi dăm companiei această flexibilitate şi agilitate de care are nevoie pentru a se lupta în această piaţă super concurenţială”, a mai spus Ionuţ Moşteanu.

Operatorul aerian low-cost Blue Air, cu 1,42 milioane de pasageri transportaţi în primul semestru din 2016, a depăşit TAROM din punctul de vedere al flotei, ajungând la 26 de avioane.

Cea mai mare companie aeriană de pe piaţa românească, după numărul de pasageri transportaţi, este Wizz Air, cu 2,42 milioane de pasageri în primele şase luni ale acestui an, în creştere cu peste 10% faţă de perioada echivalentă din 2015.

În tot anul trecut, TAROM a transportat 2,39 milioane de pasageri.