Chinezii vor să investească în portul Constanța

Data publicării:
portul constanta generic

România poate deveni principala poartă maritimă de intrare în Europa a mărfurilor din Asia. Chinezii vor să investească zeci de milioane de euro în construirea unui nou terminal de containere, la malul Mării Negre. Primul pas a fost deja făcut, prin semnarea unui acord între directorul portului Constanţa şi cel al celui mai mare port din China.

Pentru început, chinezii vor să mărească numărul de containere care ajung în cele trei terminale deja existente în Portul Constanţa. Pasul următor este construirea unui nou terminal care să poată susţine traficul crescut dinspre portul Ningbo-Zhoushan spre Constanţa. Deschiderea acestui nou terminal ar putea însemna dublarea sau chiar triplarea volumului de mărfuri sosite din China .

Acum, containerele care pleacă din portul chinezesc cu destinaţia Europa ajung pe continentul nostru pe trei căi, însă cea mai dezvoltată este cea prin Georgia. Aici se investește masiv într-un nou port, la Anaklia. De aceea este important ca România să nu piardă teren în faţa georgienilor.

„Poate fi considerată ca o continuare a discuţiilor referitoare la Drumul Mătăsii și, în conformitate cu tot ceea ce ne-am propus, de asemenea în perioada următoare, este ca Portul Constanţa, împreună cu colegii din China, să putem deveni acea poartă de intrare a mărfurilor spre Europa dinspre Asia şi dinspre Europa spre Asia”, a declarat Nicolae-Dan Țivilichi, directorul general al CNAPM Constanța.

Drumul Mătăsii este o rută navală mai scurtă pentru schimbul de marfuri cu Europa, în care România poate fi inclusă. Trece acum prin ţări precum China, Japonia, Iran sau Italia.

„Semnarea protocolului înseamnă o nouă pagină în colaborarea dintre cele două porturi. Este important ca România și China să coopereze și să dezvolte afacerile de-a lungul Drumului Mătăsii. Portul Constanța este portul numărul unu din România și, din știința mea, economia României și economia Chinei sunt complementare”, a declarat Mao Jian Hong, manager al portului Ningbo-Zhoushan.

În primele șapte luni din 2016, prin portul Constanţa au trecut 4,2 milioane tone de marfă. În aceeaşi perioadă a acestui an, cantitatea a scăzut la 3,8 milioane tone, în special din cauză că activitatea în port a fost deseori blocată pe timpul iernii din cauza vremii.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Orașul din România de care fuge toată lumea, deși chiriile încep de la 9 lei: "Au zis că nu mai pot sta în...
Digi FM
Florin Negruțiu dezvăluie strategia subtilă a lui Marcel Ciolacu în PSD și politica din spatele alegerilor...
Pro FM
Cât a avut de tras Celine Dion după ziua nunții! "Am mers la doctor. A trebuit să iau antibiotice vreo 3...
Film Now
Ben Stiller spune că a fost terifiat de recenziile îngrozitoare primite în urma lansării filmului „Zoolander...
Adevarul
Scene horror în centrul Londrei. Mai mulți cai plini de sânge și-au aruncat călăreții și au lovit mașini și...
Newsweek
VIDEO 25 de nave rusești staționează în Marea Neagră. Vestea bună: Nu au muniție și drone de atac
Digi FM
Fiica lui Catherine Zeta-Jones, o copie fidelă a mamei sale la 21 de ani. Carys strălucește în rochia mamei...
Digi World
Șase lucruri prin care trece o persoană aflată pe patul de moarte, cu puțin înainte să se stingă. O asistentă...
Digi Animal World
Un aligator a adormit sub un avion al Forțelor Aeriene din Florida. Momentul când reptila este evacuată de pe...
Film Now
Antonio Banderas, impecabil pe covorul roșu la brațul lui Nicole Kimpel. Actorul și iubita lui cu 21 ani mai...