Sari la conținut

Condamnarea lui Puiu Popoviciu pune frână neprevăzută metroului spre Otopeni

Metroul spre Otopeni a pus frână neprevăzută în Băneasa. Metrorex ar trebui să intre în posesia mai multor terenuri din zona de nord a Capitalei pentru a construi staţii. Însă terenurile în cauză se află sub sechestru de procurorii DNA astfel încât nu pot fi înstrăinate. Terenurile aparţin unei companii controlate de omul de afaceri Puiu Popoviciu, condamnat săptămâna trecută la 7 ani de închisoare.

Metrorex are nevoie de terenurile deţinute acum de Băneasa Investment pentru construcţia staţiilor de acces. Compania e însă cu mâinile legate după condamnarea la 7 ani de închisoare a lui Puiu Popoviciu - terenurile deţinute de acesta sunt sub sechestrul procurorilor.

Sorin Mihai Cîmpeanu, rector Universitatea de Ştiinţe Agronomice: „Pentru magistrala 6, obiectivele de investitii 13, 14 şi 15, concret staţia de metrou Tokyo, Washington şi interstaţia dintre cele două, în suprafaţă de 4.000 de mp este necesară realizării magistralei de metrou între 1 Mai şi Otopeni”.

La Ministerul Transporturilor problema nu există. Iată ce spunea un oficial al instituţiei în urmă cu mai bine de 10 zile:

Dragoş Titea, secretar de stat Ministerul Transporturilor: „Am finalizat şi procedurile de expropriere la Magistrala 6”.

Într-un comunicat dat la solicitarea Digi24, Metrorex susţine contrariul: „Consultantul Metrorex, care a realizat proiectarea preliminară a liniei de metrou Magistrala 6 și care a identificat terenurile necesare lucrării de utilitate publică, a întocmit lista de exproprieri în conformitate cu datele furnizate de Oficiul Național de Cadastru și Publicitate Imobiliară, precum și în baza datelor obținute de la autoritățile administrativ teritoriale”.

La jumătatea lunii trecute, Guvernul a aprobat printr-o hotărâre procedura de despăgubire pentru clădirile şi terenurile aflate pe coridorul Magistralei 6 de metrou. Suma estimată pentru despăgubiri este de aproximativ 63 de milioane de lei.

Magistrala 6 porneşte de la staţia 1 Mai şi are staţia finală la Aeroportul Internaţional „Henri Coandă” Bucureşti. Lucrările sunt programate să înceapă în toamna anului viitor şi sunt estimate să dureze 4 ani.

Magistrala 6 de metrou are o lungime de 14,2 km şi un număr de 12 staţii. Peste 1,3 miliarde de euro vor intra în săparea tunelurilor, dar şi în achiziţia de trenuri.