Sari la conținut

COTAR: Românii, vaci de muls pentru multinaționalele din asigurări

Transporatorii rutieri sunt revoltați că într-o singură lună propunerea ASF pentru RCA la un camion a crescut de la 6.200 lei pe an la 7.960 lei pe an.

protest camion rca

Transportatorii membrii ai Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) resping tariful de 7.960 de lei/an pentru polița auto obligatorie (RCA) în cazul autovehiculelor de peste 16 tone, propus de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), potrivit unui comunicat al patronatului, transmis joi, informează Agerpres.

"COTAR a participat la ședința organizată la ASF în data de 12 octombrie, unde domnul Mișu Negrițoiu (președintele ASF — n.r.) a prezentat propunerea de tarif RCA pentru un autovehicul de peste 16 tone, aceasta fiind în cuantum de 9.800 lei/an. Președintele ASF, observând nemulțumirea manifestată de către transportatori, a explicat faptul că a luat în considerare alocarea unor costuri de administrare în cuantum de 40% inițial, după care l-a scăzut la 35% pentru produsul de asigurare obligatorie numit RCA. Observăm în continuare, același comportament protecționist al domnului Negrițoiu, atunci când sunt aduse în discuție interesele financiare ale multinaționalelor din asigurări. Dânsul lansează niște propuneri absolut iresponsabile, pornind de la ideea că toți consumatorii captivi de polițe de asigurări sunt datori să plătească niște costuri supradimensionate firmelor de asigurări, costuri care ascund în realitate profitul societăților de asigurări, pentru un produs de asigurare obligatoriu. Președintele ASF, Mișu Negrițoiu, a negociat un tarif RCA exact ca un precupeț din piața Matache, ce dorește să mențină un preț ridicat la o ceapă degerată, știind că nu mai are concurența la tarabă", declară Vasile Ștefănescu, președintele COTAR.

Potrivit șefului COTAR, în cadrul întâlnirii de miercuri cu conducerea ASF, s-a vorbit și despre supraevaluarea costurilor de administrare pentru RCA, care sunt într-o totală disproporție cu practică europeană, unde acestea sunt de aproximativ 25%.

"În fața argumentelor aduse de către transportatori, domnul Negrițoiu a început negocierea tarifului RCA, încercând din răsputeri să mențină o cotație cât mai ridicată a acestui produs de asigurare obligatoriu, adresând în final, propunerea de 7.960 lei, pentru autovehicule de peste 16 tone, clasa B0. Să agreezi la Guvern în data de 14 septembrie un tarif de referință la autovehiculele peste 16 tone de aproximativ 6.200 lei/an, comunicat atunci de către Vorniceanu Marius, vicepreședinte ASF, și să prezinți la o lună distanță un tarif 7.960 lei/an, în care pretinzi că profitul asiguratorului este de doar 1%, denotă faptul că noi românii sunt considerați doar niște vaci de muls ale multinaționalelor", a subliniat președintele COTAR.