Sari la conținut

Cum a ajuns obligatorie asigurarea pentru căruțe

Ordonanța de urgență care plafonează tarifele RCA include cel puțin o prevedere neobișnuită: obligativitatea asigurării căruțelor. Actul normativ a schimbat definiția termenului de vehicul în așa fel încât proprietarii atelajelor cu tracțiune animală care au nevoie de înregistrare nu mai pot circula legal fără poliță RCA, potrivit Profit.ro.

taran caruta

În ordonanța de urgență, vehiculul este definit ca „mijloc de transport cu sau fără propulsie proprie, destinat deplasării pe uscat, inclusiv orice tip de remorcă, indiferent dacă este cuplată sau nu, cu excepția celor care se deplasează pe șine, bicicletelor sau vehiculelor cu tracțiune animală, pentru care nu există obligația legală de înmatriculare sau înregistrare”.

Totuși, în România, proprietarii căruțelor sunt obligați să le înregistreze primărie și plătesc și o taxă anuală pentru aceasta. Așadar, potrivit definiției din OUG, căruțele sunt înregistrate, deci nu sunt excluse din categoria „vehiculelor”.

Articolul 4 al ordonanței precizează cazurile în care este obligatorie încheierea contractului RCA: „Persoanele fizice sau juridice care au în proprietate vehicule supuse înmatriculării sau înregistrării în România, precum și tramvaie, au obligația să se asigure pentru cazurile de răspundere civilă care urmare a prejudiciilor produse prin accidente de vehicule”.

Această gafă a fost sesizată inclusiv la nivelul ASF, care nu a luat încă nicio măsură în acest sens, spun surse citate de Profit.ro.

Potrivit Institutului Național de Statistică, în România există peste 720.000 de care și căruțe.

Citiți mai multe despre ordonanța de urgență privind RCA pe Profit.ro.