Sari la conținut

Cum se folosește Uber de inteligenţa artificială pentru a stabili tarifele

Dacă până acum tarifele sale fluctuau pe baza cererii şi ofertei, Uber a început să folosească inteligenţa artificială pentru a afla cât de mulţi bani e dispus să plătească fiecare călător în parte.

De pildă, dacă acesta pleacă dintr-un cartier bogat şi pune destinaţia la un restaurant scump, este taxat mai mult decât cel care se învârte în zone mai sărace. Asta chiar dacă distanţa şi numărul de şoferi disponibili sunt similare.

Reprezentanţii companiei le-au spus celor de la Bloomberg că noul sistem de tarifare este deja folosit în 14 oraşe din America. Pe viitor, ar putea fi extins şi-n alte părţi fiindcă Uber chiar are nevoie de bani.

Anul trecut a înregistrat pierderi de 2,8 miliarde de dolari şi e neclar în ce măsura are vreo şansă să facă profit prea curând.

În timp ce-şi şurubăreşte modelul de business însă, şoferii devin tot mai nemulţumiţi. Ei observă diferenţe din ce în ce mai mari între ce bani dă clientul şi ce bani primesc ei, semn că orice încercare a şefilor Uber de a ciupi câte puţin la unele curse, fără a împărţi şi cu şoferii, va fi cel puţin dificilă.