După Autoritatea Feroviară apare și cea de Reformă Feroviară

Data actualizării: Data publicării:
06-07-cale-ferata-agerpres-2217689-465x215

În timp ce Guvernul discută modalitățile cele mai potrivit de debirocratizare a României, Ministerul Transporturilor, subordonat Guvernului, propune înființarea unei Autorități de Reformă Feroviară. Aceasta va fi ”o structură independentă” care ”va funcţiona sub autoritatea Ministerului Transporturilor”. În subordinea Ministerului mai există și o Autoritate Feroviară.

06-07-cale-ferata-agerpres-2217689-465x215

Potrivit clubferoviar.ro, Ministerul Transporturilor propune înfiinţarea unei Autorităţii de Reformă Feroviară, entitate menită să implementeze patru direcții de acțiune ale programului de reformă din sectorul feroviar. Ministerul susține că înființarea unei noi structuri în subordinea sa este necesară căci România a aprobat Master Planul General de Transport.

De asemenea, ministerul de resort înaintează acest proiect de act normativ ţinând de cont de faptul că România trebuie să implementeze conform Master Planului General de Transport aprobat reforma în sectorul feroviar orientată pe patru direcţii de acţiune. Acestea sunt:

-Restructurarea reţelei de transport feroviar în sensul concentrării pe o reţea de transport eficientă astfel încât alocarea de fonduri pentru întreţinere, mentenanţă şi reparaţii curente să fie orientată pentru o reţea de transport feroviar sustenabilă din punct de vedere economic;

-Atribuirea contractelor de servicii publice pentru operarea pe linia de cale ferată pentru transportul public de călători să aibă loc numai pe bază de licitaţii organizate conform legii pentru operatorii de transport feroviar;

-Introducerea indicatorilor de performanţă care să stea la baza monitorizării contractelor de servicii publice legal încheiate;

-Introducerea unor programe de eficientizare a activităţilor desfăşurate în sectorul de transport feroviar, inclusiv pentru CFR SA.

Ministerul Transporturilor lasă să se înțeleagă că fără această structură suplimentară România poate pierde fondurile UE. “România trebuie să facă dovada îndeplinirii condiţionalităţilor ex-ante inclusiv pentru sectorul feroviar, în caz contrar România riscă suspendarea/întreruperea fondurilor alocate în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare pentru sectorul feroviar în valoare de aproximativ 1,28 miliarde euro şi a sumei de 1,2 miliarde euro în cadrul Mecanismului de Interconectare a Europei, fapt care constituie o situaţie extraordinară a cărei reglementare nu poate fi amânată”, este de părere ministerul de resort. Pe lângă Autoritatea Feroviară (AFER) entitate ce se ocupă de licențiere și control al operatorilor de transport feoroviar, Ministerul mai are în subordine și o Direcție de Transport Feroviar în subordinea sa. Ministerul Transporturilor consideră că este nevoie de 50 de persoane pentru a forma această Autoritate de Reformă Feroviară.

În atribuţiile noii Autorităţi va intra şi “stabilirea şi implementarea măsurilor necesare pentru concentrarea reţelei de transport feroviar pe o reţea care poate fi administrată eficient de către operatorul de infrastructură feroviară, astfel cum aceasta va rezulta din strategia de eficientizare care va fi elaborată în acest sens”, se arată în textul proiectului de act normativ.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri