Exproprieri pentru metrou. Cine va încasa cei mai mulţi bani

Data actualizării: Data publicării:
metrou buuun

Guvernul pregăteşte exproprieri de 26 de milioane de euro pentru pentru magistrala de metrou care va lega Bucureştiul de aeroportul Otopeni. Este una dintre cele mai scumpe regiuni imobiliare ale Capitalei. Iar pe lista proprietarilor ale căror terenuri vor fi cumpărate de stat sunt mai multe nume mari, cum ar fi Romexpo sau Mega Image.

Tunel--metrou-4

Potrivit unui proiect de hotărâre de guvern publicat pe site-ul ministerului Transporturilor statul va cumpăra de la proprietari privaţi aproape 58.000 de metri pătraţi de teren viitoarea magistrală de metrou spre aeroportul Otopeni.

În medie fiecare metru pătrat de teren va costa 455 de euro, iar factura totală a exporierilor se va ridica la 26,4 milioane de euro.

Proprietarul care va încasa cei mai mulţi bani, 9,6 milioane de euro, va fi Romexpo, centrul expoziţional controlat de Camera de Comerţ şi Industrie a României. În schimbul acestei sume va trebui să cedeze 14.000 de metri pătraţi de teren.

Un alt teren mare din calea viitoarei magistrale de metrou are 3,000 de metri pătraţi şi este deţinut de Hyundai România, Auto Rom şi BRD, care vor împărţi 2,7 milioane de euro.

Lanţul comercial Mega Image va trebui să pună la dispzoiţia constructorilor o suprafaţă şi mai mare de 3.550, însă va primi pentru teren doar două milioane de euro, deoarece este amplasat într-o zonă cu preţuri mai mici.

Pe lista exproprierilor apar şi alte nume mari de companii, precum Luxten, Automobile Bavaria sau Honda Trading precum şi numele mai multor persoane fizice.

Magistrala spre aeroport trece printr-una dintre cele mai scumpe zone din capitală. Însă construcţia efectivă va înghiţi totuşi cei mai mulţi bani. Întregul proiect este evaluat la 1,3 miliarde de euro, iar o parte din finanţare a fost asigurată încă din 2010. Este vorba de împrumutul de peste 300 de milioane de euro pus la dispoziţia României de guvernul Japoniei. Însă finanţarea japoneză a ajuns să scadă cu aproximativ 400 de mii de euro pe an din cauză că banii nu au fost folosiţi la timp. Pe lângă împrumutul din partea guvernului de la Tokyo, autorităţile vor să atragă şi fonduri europene pentru metroul spre Otopeni. Acesta este şi motivul pentru care noua magistrală a trebuit să fie inclusă în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă al Capitalei prin care ar trebui să se desfăşoare proiecte de infrastructură de 7 miliarde de euro până în 2030.

Lucrările pentru metroul spre aeroport ar urma să înceapă anul viitor. Linia va avea o lungime de 14,2 kilometri. Vor fi construite 12 staţii noi. Legătura cu restul reţelei de Metrou a capitalei va fi făcut prin staţia 1 mai deja existetă pe Magistrala 4.

Noua magistrală spre aeroport ar urma să fie inaugurată în 2021.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri