Sari la conținut

Inaugurare: Linie CFR cu buruieni și 28 km/oră

Însoțit de șeful Companiei de Autostrăzi, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a inaugurat o cale ferată neeelectrificată, pe care nu au fost tăiate nici măcar buruienile și pe care se va circula uzual cu 28 de kilometri la oră.

Foto: Alături de șeful Companiei de Autostrăzi (Ștefan Ioniță, primul din stanga), ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc (primul din dreapta) a inaugurat o cale ferată între Ilva Mică și Rodna Veche


”Săgeata Albastră” circulând pe un ciot de cale ferată nereparată, plină de buruieni, pe care se merge cu 28 de kilometri la oră. Acesta este obiectivul de investiții inaugurat marți de către ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, respectiv o secțiune de 21 de kilometri de cale ferată, situați între localitățile Ilva Mică și Rodna Veche, județul Bistrița Năsăud.

Evenimentul a fost marcat de ministru într-o postare pe Facebook. ”Acum două luni, când am fost la Bistriţa, am promis redeschiderea tronsonului de cale ferată Ilva Mică - Rodna Veche. Astăzi, 1 august 2017, am avut onoarea de a călători cu Săgeata Albastră, alături de Radu Moldovan - Preşedintele CJ Bistriţa, Ştefan Ioniţă - şeful CNAIR şi mai mulţi parlamentari pentru a redeschide traficul feroviar în această zonă extraordinar de frumoasă. De asemenea, şi legătura feroviară Cluj-Napoca - Ilva Mică – Rodna Veche şi retur a fost, de astăzi, repornită” a spus ministrul.

”Oamenii de aici aveau nevoie de această cale ferată funcţională şi mă bucur că i-am putut ajuta. Proiectele în infrastructura de transport în Bistriţa Năsăud nu se vor opri aici! ” promite el.

Calea ferată este într-adevăr așteptată la nivel local. Este însă îndoielnic că evenimentul merita o inaugurare la nivel înalt. Reprezentanți ai Asociației Pro Infrastructura au criticat miercuri inaugurarea. Aceasta a fost numită un ”eveniment absurd” în cadrul căruia a fost inaugurată o cale ferată ”în stare profundă de degradare”.

Ce spune Asociația Pro Infrastructura: ”Astăzi, pe 1 august 2017, a avut loc un eveniment absurd. Un sobor de oficialități, inclusiv Ministrul Transporturilor și șeful CNAIR, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (ce face șeful de la drumuri la căi ferate?!) au "inaugurat" o linie feroviară în stare profundă de degradare, nereparată substanțial din epoca locomotivelor cu aburi, pe care se circulă cu 30-35 km/h și pe care 21 de kilometri se parcurg ca acum o sută de ani, în 49 de minute. Noi credem că, prin acest tip de acțiuni, ministrul Cuc și restul autorităților "responsabile" ne iau la mișto. Așa că o să ne permitem să folosim același stil de comunicare.

Poate îi spune domnului ministru cineva, spre edificare, că nu este acceptabil ca terasamentul unei căi ferate să fie năpădit de buruieni, că în secolul 21 semafoarele cu palete își au locul la muzeu și, eventual, că în 1939 trenurile făceau pe linia aceasta (pe care dumnealui tocmai a "inaugurat-o") 37 de minute. Și poate îi mai spune cineva domnului ministru că operatorul anterior, Via Terra, a abandonat linia din lipsă de profitabilitate, probabil tocmai din cauza stării infernale a liniei.

Avem un mesaj și pentru CFR Infrastructură: compania se laudă cu 900 de traverse de lemn noi (adică aproximativ 3% din cele de pe întreaga linie). A înlocui 3% din traversele de lemn, în anul 2017, înseamnă cel mult o cârpeală sinistră, nu o lucrare decentă, demnă de o țară modernă, membră UE”.

Trenurile, trei perechi pe zi, vor parcurge distanța de 21 de kilometri la oră în 48 de minute (44 miunute fără staționări), ceea ce coincide la o viteză de circulație de 28 kilometri la oră.