Sari la conținut

Ministrul Transporturilor dă Blue Air drept exemplu

În fața Comisiei de Transporturi din Camera Deputaților, ministrul Felix Stroe a spus că o companie aeriană românească ce are 28 de oameni la compartimentul financiar a transportat anul trecut șase milioane pasageri, în timp ce , cu 100 de angajați, Tarom a transportat doar două milioane. Referirea pozitivă este la Blue Air, singurul low cost autohton.

O comisie numită prin ordin de ministru, condusă de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Dragoș Titea, s-a mutat la Tarom de marți și își va desfășura activitatea zi de zi acolo, luând măsuri concrete de reorganizare pe paliere mai mici sau mai mari de activități și de eficientizare, a declarat, marți, ministrul de resort, Felix Stroe, la audierile din Comisia pentru transporturi din Camera Deputaților.

"Brandul Tarom trebuie păstrat și trebuie relansat. Am analizat în această perioadă situația de la Tarom (...) am instituit o comisie condusă de secretarul de stat (în Ministerul Transporturilor — n. r.) Dragoș Titea în care sunt încă opt reprezentanți, oameni cu multă cu experiență de la Autoritatea Aeronautică, din minister, din domeniul transporturilor aeriene. Începând de azi, această comisie, numită prin ordin de ministru, se mută și lucrează la compania Tarom. Fac o diagnoză a stării companiei (...) Această comisie își va desfășura practic activitatea zi de zi la Tarom, procedând la măsuri concrete, zilnice de reorganizare pe paliere mai mici sau mai mari de activități și de eficientizare", a spus Stroe.

Acesta a precizat că este necesară o restructurare a companiei, trebuie "umblat" la structura de personal, însă nu știe dacă și la numărul de personal.

"Trebuie să umblăm la structura de personal. Repet: la structura de personal. Nu știm dacă vom vorbi și de numărul de personal. Dar vreau să vă spun că o companie aeriană românească a transportat anul trecut peste 6 milioane de pasageri și are în Compartimentul economico-financiar 28 de oameni. Tarom a avut 150, dar Tarom a transportat doar 2 milioane de cetățeni și are în această structură economico-financiară 100 de salariați și nu de mult avea 150. Singura companie autohtonă care corespunde descrierii făcute de ministru este compania low cost Blue Air.

Fără profit, de zece ani

Compania naţională de transport aerian estimează că va înregistra în acest an pierderi în valoare de 206,79 milioane lei, potrivit proiectului privind bugetul de venituri şi cheltuieli rectificat pus în dezbatare de acţionarul majoritar, Ministerul Transporturilor.

Aceste noi prognoze arată pierderi de cinci ori mai mari faţă de bugetul iniţial aprobat în luna septembrie în Guvern, care indica un rezultat negativ de 41,2 milioane lei, pentru acest an.

Anul trecut, a raportat pierderi de 46,97 milioane lei (11,1 milioane euro), pe fondul scăderii veniturilor şi al valorii activelor imobilizate.

Bugetul companiei arată că 2017 ar urma să fie al zecelea an de pierderi pentru , având în vedere că societatea nu a mai înregistrat profit din 2007.