Sari la conținut

Mult-aşteptata centură feroviară a Bucureştiului rămâne-o amintire

 Oraşul se va dezvolta pe infrastructura CFR. Gările, cantoanele şi terenurile ocupate de liniile feroviare care legau oraşul de la vest la sud vor fi transformate în străzi, parcuri şi centre culturale. Gara Cotroceni, de exemplu, va deveni loc de promenadă. Strada Liniei, din cartierul Militari, va deveni bulevard, dar va avea şi metrou uşor, de suprafaţă.

Gara Cotroceni este închisă. Şinele trenurilor de altădată sunt înfundate-n noroi şi gunoaie. La faţadă... sunt flori, o culme de rufe şi două barăci urâte. Sub streaşină, două mese învelite-n muşama susţin veselă din plastic, o găleată şi câteva oale. De-a stânga şi de-a dreapta fostei săli de aşteptare sunt odăi locuite de oameni nevoiaşi.

Un funcţionar i-a înştiinţat că gara va fi cosmetizată. N-au fost încă somaţi să evacueze locul, dar aşteaptă vestea, din moment în moment.

Primarul sectorului 6 ştie. În proiectul său, gara devine loc de promenadă.

Gabriel Mutu, primarul sectorului 6: „Dorim să facem o reamenajare urbanistică cu zone pietonale ample, cu zone de promenadă, cu restaurante, cafenele. Să avem, practic, un centru al sectorului 6. În primul rând, vrem să refacem gara! Gara Cotroceni poate deveni un simbol al sectorului

De la Gara Cotroceni spre vest... se întinde strada Liniei. Curge paralel cu calea ferată care leagă şoseaua de centură de strada Vasile Milea, spre Răzoare. E un amestec de gunoaie, asfalt şi lăstăriş.”

Pe linia aceasta ruginită, primăria sectorului 6 anunţă că vor circula tramvaie rapide.

Gabriel Mutu, primarul sectorului 6: „Intenţionăm să punem un tren de suprafaţă care să aducă persoanele interesate să tranziteze sectorul 6, din zona centurii Bucureştiului, către zona centrală a Bucureştiului”.

Gabriela Firea - primarul general al Capitalei: „Am dezbatut şi aprobat acest proiect de hotărâre pentru a solicita toate aceste căi ferate care nu mai sunt utilizate, am transmis rugamintea verbală domnului ministru al transporturilor, care a înţeles situaţia”.

Prin cedarea terenurilor gărilor, cantoanelor şi liniilor feroviare scoase din funcţiune, Ministerul Transporturilor renunţă, practic, la toată infrastructura pe care o deţinea în partea de Sud - Vest a Bucureştiului.