Parcul CFR Călători, înnoit complet, din fonduri europene

Data publicării:
tren cfr calatori - captura digi24 2

În 2017 va fi lansată o licitaţie pentru câteva sute de noi trenuri, vagoane şi automotoare pentru a înnoi parcul de material rulant al CFR-ului, spune Robert Dobre, preşedintele Autorităţii de Reformă Feroviară, într-un interviu Hotnews.ro.

tren cfr calatori - captura digi24

Licitaţia va fi împărţită în mai multe loturi - automotare diesel şi electrice, locomotive şi vagoane. Acestea vor fi moderne, cu aer condiţionat şi internet, spune oficialul de la Transporturi, iar noile trenuri vor fi capabile să ruleze la 160 km/h, viteza maximă a liniilor modernizate, însă intenţia autorităţilor e să cumpere şi câteva trenuri ce pot circula şi la viteze mai mari.

"Ministerul Transporturilor vizează de mai mult timp cumpărarea de material rulant, iar acum are şi posibilitatea prin Autoritatea de Reformă Feroviară şi prin asigurarea sursei de finanţare în MasterPlanul de Transport", a declarat într-un interviu Robert Dobre, preşedintele Autorităţii de Reformă Feroviară (ARF), insitutie recent creată ca urmare a recomandărilor din MasterPlan şi care are misiunea principală de a eficientiza domeniul căilor ferate.

Potrivit lui Dobre, demararea procedurii de achiziţie publică se va face după operaţionalizarea ARF.
"Materialul rulant va fi unul nou, va avea mentenanţă. Va răspunde tuturor cerinţelor. Vorbim de aer condiţionat, vorbim de internet, de viteză de circulaţie ridicată. Nu înseamnă doar vagoane sau doar locomotive, ci va fi o achiziţie pe loturi", a explicat oficialul de la Transporturi.

"Vorbim nu doar de condiţii bune pentru pasageri, ci şi de confortul lucrătorilor la calea ferată, de confortul mecanicilor pentru ca ei sunt cei care răspund de siguranţa pasagerilor. Şi ei au nevoie de căldură, de aer condiţionat şi condiţii bune de a-şi îndeplini sarcinile de serviciu", a mai spus Dobre.

Achiziţia pe loturi va presupune şi automotoare diesel şi automotoare electrice, dar şi vagoane şi locomotive. 

"Sunt mai multe motive pentru care această achiziţie va fi compartimentată pe loturi. De exemplu, dacă am achiziţiona doar automotoare diesel ar fi foarte greu ca un producător să ne livreze în perioada următoare 100 de automotoare. Atunci, practic, putem să mergem pe mai multe fronturi astfel încât achiziţia şi obţinerea materialului rulant să se facă cât mai rapid", a detaliat Dobre.

"Vorbim de trenuri cu viteză sporită, care să fie capabile să atingă viteza căilor ferate reabilitate, deci vor fi capabile să circule cu 160 km/h. În urma analizei vom dori să cumpărăm câteva râme care să depăşească această viteză pentru ca în perspectivă există posibilitatea să circulăm şi cu peste 160 km/h", a declarat preşedintele ARF.

Potrivit acestuia, în MasterPlanul de Transport, recent adoptatd e guvernul Ciolos, există o analiză de necesar de material rulant pentru ca sistemul feroviar să devină competitiv. 

"S-a ajunz la concluzia că este nevoie de peste 100 de rame electrice, trenuri şi rame diesel astfel încât să se asigure orarul cadenţat pe principalele destinaţii din România. Dorim să achiziţionăm mai mult decât apare în Master Plan. Acolo apar undeva la 300 de vagoane, asta înseamnă 100-150 de automotoare, cu sursa financiară asigurată de fonduri europene", a explicat preşedintele ARF.

Oficialul a mai detaliat ca în perioada următoare se realizează un studiu de fezabilitate pentru aceasta achiziţie, o analiză care va indetifica exact de ce tipuri de vagoane, automotoare sau locomotive este nevoie, urmând ca apoi să fie lansat şi caietul de sarcini în SEAP.

"Aş vrea să sper ca în octombrie-noiembrie 2018 să primim primele trenuri aici. Nu este un termen foarte optimist, dacă îl privim din afară, dar este un termen realist pe care noi îl estimăm. Este proiectul de vârf al Autorităţii de reformă Feroviară, de achiziţie accelerată, dar legală a materialului rulant", a spus Dobre.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri