Sari la conținut

Podul vechi de la Agigea se redeschide pe timp de iarnă

Podul vechi de la Agigea se redeschide luni dimineaţă, cu trei săptămâni mai devreme decât termenul anunţat iniţial. Se va circula fără restricţii pe toate cele patru benzi, însă nu pentru mult timp. În primăvară podul va fi din nou închis, timp de o lună, pentru asfaltare.

De şase ani, de când au început reparaţiile vechiului pod, traficul la Agigea a fost un coşmar. În vară, de exemplu, şoferii au stat ore bune în coloană pentru a putea traversa cei aproximativ 300 de metri ai podului. Autoritățile au decis că structura de rezistenţă nu poate prelua un număr mare de mașini, așa că luni întregi, în plin sezon, s-a circulat pe o singură bandă pe fiecare sens de mers.

Acum, în pragul iernii, reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere s-au declarat mulţumiţi de stadiul lucrărilor.

Cătălin Homor, directorul general al CNAIR: „A evoluat foarte bine. Foarte bine. Noi estimam undeva la sfârşitul anului dar, cum am spus, printr-o mobilizare a constructorului şi un management riguros, reuşim să deschidem traficul cu trei săptămâni mai devreme.”

Marin Dima, directorul regional al DRDP Constanţa: „Am devansat acest termen urmând ca, la noapte (duminică spre luni – n.r.), împreună... după revizia cu Poliţia Rutieră, podul să fie redeschis astfel că luni, la prima oră să se circule pe patru benzi.”

Şoferii vor putea circula pe toate cele patru benzi, însă minunea nu va dura decât trei-patru luni. În primăvară, podul va fi din nou închis pentru o lună. Lucrările vor fi reluate atunci.

Oana Manoilă, reporter Digi24: „Trei ani a durat construirea podului şi aproape şase repararea lui. Cu toate că va fi redeschis traficului, fără restricţii de circulaţie, nu este gata încă. Mai trebuie asfaltat un sens de mers şi refăcute trotuarele.”

Valoarea iniţială a contractului de reparaţii a fost de 4,7 milioane de euro, bani europeni. Într-un final, repararea podului a ajuns să coste de patru ori mai mult. Diferenţa de preţ este suportată de Guvern, printr-un împrumut de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare.