Sari la conținut

Promisiune la Ministerul Transporturilor: Gropile din asfalt, reparate în termene clare

 

Ministerul Transporturilor va emite normative privind termenele în care trebuie remediate deficiențele constatate la drumuri și autostrăzi cu ocazia inspecțiilor de siguranță rutieră, efectuate în viitor de Autoritatea Rutieră Română, potrivit unei propuneri legislative a ministerului.

Această propunere privește ”gestionarea siguranței circulației pe infrastructura rutieră” și va modifica vechea prevedere în domeniu, anume legea 265/2008.

Proiectul de modificare a vechii legi include obligativitatea ministerului de a adopta prin ordin de ministru a unor norme care să conțină termene de remediere a deficiențelor constatate cu ocazia inspecției de siguranță rutieră, în funcție de clasele/grupele de lucrări de intervenții.

Dacă remedierile nu vor fi făcute în termenul legal, vor fi aplicate amenzi, mai propune noul proiect.

Inspecțiile vor fi făcute de către Autoritatea Rutieră Română (ARR), obligatoriu din doi în doi ani, alternativ iarna și vara și se vor concretiza în rapoarte de inspecție de siguranță rutieră ce vor conține caracteristicile inițiale ale drumurilor și analiza posibilelor efecte ale lucrărilor rutiere asupra siguranței traficului.

Inspectarea infrastructurii rutiere de interes național este obligatorie și în actuala legislație, în conformitate cu legea 265, însă aceasta nu se face căci lipsesc inspectorii de siguranță și nu sunt prevăzute termene precise în care trebuie remediate deficiențele.

Absența insepctorilor este recunoscută de minister: ”Proiectul de modificare nu afectează raporturi juridice aferente inspectorilor de siguranţă deoarece în prezent nici o persoana nu este atestată ca inspector de siguranţă rutieră”, spune ministerul în propunerea de schimbare a legii 265.

Potrivit ministerului, costurile implicate de accidentele rutiere la bugetul consolidat al statului sunt foarte ridicate, ajungând la 2,5% din PIB, respectiv peste 18 miliarde lei.