Sari la conținut

Românii s-au înghesuit să înmatriculeze mașini scumpe second hand

În primele șapte luni ale anului 2017, din care șase după eliminarea timbrului de mediu, în România au fost înmatriculate peste 1.500 de autoturisme scumpe, majoritatea second hand. Printre preferate s-au aflate Lamborghini, Ferrari, Pontiac sau Buick, reiese din datele Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

Pe categoria autoturismelor rare, se consemnează în intervalul ianuarie-iulie 2017, 1.507 de unități înmatriculate atât noi, cât și rulate.

Cele mai multe au fost Jaguar, cu 515 exemplare, din care 105 noi.

Potrivit aceleiași surse, citate de Agerpres, au mai fost înscrise în circulație 487 de mașini Lancia (toate second hand), 453 de unități rulate din gama Chrysler, respectiv 26 de Cadillacuri, din care numai o singură unitate nouă.

Tot din statistica DRPCIV reiese că, în perioada menționată, au fost înmatriculate 15 mașini Ferrari (dintre care 5 noi), șase Lamborghini (4 exemplare noi), trei Pontiacuri second hand și două Buick-uri tot rulate.

Conform datelor DRPCIV, parcul auto național din România a depășit 7 milioane de vehicule la finalul anului 2016, din care peste 1,25 de milioane erau înmatriculate în București.

Timbrul de mediu a fost eliminat de la 1 februarie 2017, în condițiile în care Curtea de Justiție a Uniunii Europene a decis, în iunie 2016, că acesta contravine, asemenea taxei de primă înmatriculare, taxei de poluare și taxei pe emisii poluante, articolului 110 din Tratul privind funcționarea Uniunii Europene.

În ședința de Guvern din 4 august, Executivul a decis că va începe, de la 1 ianuarie 2018, restituirea taxelor de înmatriculare încasate din 2003 încoace.