Sari la conținut

Șeful CFR promite din nou repararea podului CFR de la Grădiștea, Giurgiu

Șeful Companiei de Căi Ferate, Marius Chiper, a promis marți repararea podului CFR de la Grădiștea, județul Giurgiu, acesta urmând să fie gata în doi ani. Cu exact un an în urmă Marius Chiper făcea aceleași promisiuni, dar, desigur, atunci spunea că podul va fi gata în 2018.

gradistea

Foto: opiniagiurgiu.ro

Podul de cale ferată de peste râul Argeş, din localitatea Grădiştea, judeţul Giurgiu, care face legătura directă între Bucureşti şi Giurgiu, ar putea fi terminat în doi ani, în condiţiile în care licitaţia pentru elaborarea studiului de fezabilitate este în faza de finalizare, a anunţat marţi directorul general al companiei care administrează reţeaua de cale ferată din România, CFR SA, Marius Chiper, potrivit News.ro.

Podul de la Grădiştea s-a prăbuşit în 2005 din cauza viiturilor, iar lucrările de reconstruire a acestuia, a căror valoare este estimată la peste 70 milioane euro, au fost amânate mai mulţi ani din cauza lipsei fondurilor. Lipsa acestuia lungeşte semnificativ distanţa pe cale ferată dintre Bucureşti şi Giurgiu, trenurile fiind obligate să ocolească pe la Videle.

Promisiuni identice au fost făcute de Marius Chiper și anul trecut, tot în luna martie. CFR SA intenţionează să înceapă în prima parte a anului 2017 lucrările de reabilitare a podului de la Grădiştea, acesta urmând să fie dat în folosinţă la finele lui 2018, finanţarea, de 70 de milioane de euro, incluzând şi deschiderea circulaţiei pe linia de cale ferată Bucureşti - Giurgiu, a declarat, într-un interviu, în 16 martie 2016 directorul general al companiei, Marius Chiper, citat de Agerpres.

Promisiunile, ediția 2017, au fost făcute cu ocazia unei vizite pe care ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a făcut-o luni în comuna Comana, judeţul Giurgiu. Discuţiile cu reprezentanţii autorităţile locale au vizat importanţa redeschiderii liniei de cale ferată între Grădiştea şi Giurgiu, un ”proiect prioritar” pentru CFR SA.