Sari la conținut

Tarom va începe disponibilizări

Angajații de la TAROM care ar putea fi disponibilizați nu vor mai primi 18 salarii compensatorii, ci în jur de opt salarii, potrivit noului Contract Colectiv de Muncă, a declarat, miercuri, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.

Ministrul s-a declarat miercuri nemulțumit de numărul mare de angajați al companiei aeriene. Prezent la dezbaterea moțiunii de cenzură al cărei subiect este, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc a spus că Tarom nu va putea obține profit cu 2.000 de angajați și doar 23 de aeronave.

"Au încheiat și Contractul Colectiv de Muncă în cursul zilei de vineri (29 septembrie — n.r.), un contract de data asta mai favorabil companiei, în sensul că pentru eventuale puneri pe liber a unor angajați nu se vor mai plăti 18 salarii, ci în jur de opt salarii. S-au luat niște măsuri care, cât de cât, sunt benefice pentru companie în momentul de față", a precizat Răzvan Cuc.

"Eu sunt nemulțumit de numărul mare de angajați. Indiferent ce ar face TAROM, cu un număr de 2.000 de angajați nu poate să justifice cheltuielile. Fără o restructurare făcută foarte bine, pentru numărul de aeronave pe care îl are acum, 23, nu va putea să se închidă pe o cifră pozitivă. Știu că vor fi discuții, știu că vor fi nemulțumiri în rândul oamenilor, dar este singura soluție pentru a se redresa compania", a explicat el.

Potrivit ministrului, la ora actuală se lucrează la un plan de restructurare a companiei, care va fi aplicat cât de curând. "Direcția Comercială, împreună cu directorul economic, lucrează acum la planul de restructurare și încercăm să îl aplicăm din acest an", a dat asigurări Răzvan Cuc.

Un raport de marți al Curții de Conturi privind compania aeriană a indicat faptul că pierderile cumulate depășesc un miliarde de lei. Compania înregistra în 2016 un câștig mediu lunar pe salariat de 5.611,07 lei. Compania are un număr dublu de angajați per aeronavă față de concurența Blue Air sau Wizz Air și o productivitate pe angajat mai mică de 2-3 ori față de aceste linii low-cost.

Citește despre raportul Curții de Conturi publicat marți privind Tarom.