Sari la conținut
News Alert

Transporturile vor, din nou, manageri privaţi pentru companiile din subordine. Până în noiembrie

Printr-un anunţ pe o reţea de socializare, firma de recrutare angajată să aleagă managerii din transporturi dă startul înscrierilor la şefia CFR SA, Metrorex, CFR Infrastructură, Tarom şi Aeroporturi Bucureşti. Sunt companii care fac în fiecare an afaceri cuprinse între 130 şi 350 de milioane de euro şi care au mii de angajaţi. 

Este aceaşi firmă de recrutare al cărei şef, George Butunoiu, recunoştea, nu cu mult timp în urmă, eşecul programului „CEO la stat”. Doar s-a ocupat de el în ultimii doi ani şi a văzut cum managerii căutaţi peste mări şi ţări au fost înlocuiţi rapid cu apropiaţi ai clasei politice. Îi dau dreptate şi alţi specialişti în recrutare

„Nu mai dă credibilitate procesului. Schimbările foarte dese, la fel. Sunt cu siguranţă un semn de întrebare pentru oamenii cu adevărat experimentaţi, care se gândesc ce şanse am să fiu lăsat să fac treabă, unde consiliul de administraţie se schimbă o dată la trei luni”, a spus Corina Diaconu, specialist în recrutare. 

TAROM, de exemplu, a schimbat trei consilii de administraţie în mai puţin de doi ani, fix câţi miniştri s-au perindat în aceasta perioadă pe la şefia Transporturilor. Linişte nu a fost nici la calea ferată, unde managerii privaţi, care nu au fost înlocuiţi, au demisionat. De cele mai multe ori, Ministerul a justificat demiterile prin acuzaţii grave la adresa foştilor manageri: abuz în serviciu, cheltuirea nejustificată a unor sume mari şi încasarea ilegală a unor indemnizaţii. 

Şefi noi se caută şi pentru ROMATSA, instituţie care are pe mână spaţiul aerian al României. 

De la începutul anului, ROMATSA a avut trei directori generali. Aleodor Frâncu şi-a dat demisia după accidentul aviatic din munţii Apuseni în care şi-au pierdut viata Aura Ion şi Adrian Iovan. Câştiga 9.400 de euro pe lună. 

După demisie, i-a luat locul un subaltern, pentru ca, de la începutul verii, să fie numit generalul în rezervă Aurel Stanciu. 

Ministerul Transporturilor vrea ca, până la finalul lunii viitoare, noii şefi să fie deja instalaţi. E din scurt, spun specialiştii în resurse umane. 

Procesele de recrutare pentru poziţii de acest gen durează în general destul de mult. Media este undeva de şase luni”, a spus Corina Diaconu, specialist în recrutare. 

200.000 de euro s-au cheltuit pentru recrutarea managerilor în companiile din subordine.