Sari la conținut

Un operator low-cost vrea să preia o companie aeriană de tradiție

RyanAir vrea să cumpere Alitalia şi îi va trimite foarte curând o ofertă. Irlandezii au deja planul făcut. Cumpără avioane noi, păstrează numele Alitalia, încearcă să păstreze şi angajaţii, şi indiferent dacă reuşesc sau nu, un lucru pare sigur - salariile scad. Directorul de la RyanAir spune că piloţii şi echipajul de zbor vor trebui să accepte condiţii noi, în linie cu cele practicate în viitoarea companie mamă.

Regula la low-cost e „bani puţini, multe ore de zbor", o regulă cruda poate, dar care cu siguranţă nu a dus compania în situaţia celor de la Alitalia. Ryanair a devenit anul trecut cea mai mare companie aeriană din Europa, adică a fost aleasă de cel mai mare număr de pasageri. Dincolo, la Alitalia, problemele par fără rezolvare. În luna mai a intrat în administrare specială, după ce inclusiv statul a recunoscut cumva că operatorul e o cauză pierdută. I-a dat aproape 7 miliarde de euro în ultimii zece ani şi degeaba - ajunge iar şi iar în buza falimentului. În paralel, şi Etihad care are 49% din Alitalia refuză să mai investească acolo.