Sari la conținut

Tunel dublu față de cel de pe Transfăgărășan, construit pe autostrada Transilvania

Firma care face studiul de fezabilitate pentru sectorul Mihăiești-Suplacu de Barcău a stabilit traseul viitorului tunel Meseș care va avea o lungime de trei ori decât tunelul de la Bâlea, pe Transfăgărășan.

Traseul tunelului Meseş din Autostrada Transilvania a fost stabilit, după doi ani de la semnarea contractului pentru elaborarea studiului de fezabilitate. Acesta va avea 2,4 kilometri, de peste două ori mai mult decât cel mai lung tunel rutier din România, construit în urmă cu 45 de ani pe Transfăgărăşan. Tunelul de la Bâlea Lac a fost construit în 1972 și are o lungime de 884 metri.

Potrivit forumului de infrastructură PeUndeMerg.ro,  tunelul va fi sub formă de două tuburi cu câte două benzi plus trotuare, dar fără banda de urgenţă.

Tunelul Meseş urmează să fie construit pe traseul Autostrăzii Transilvania (Braşov-Cluj-Borş), în sectorul Mihăieşti-Suplacu de Barcău. Acesta va traversa Munţii Meseş la altitudinea de 400 de metri, în apropiere de oraşul Zalău.

Prin construirea acestui tunel va fi evitată astfel realizarea unor săpături adânci de 42 de metri şi lat de 120 de metri, cum erau prevăzute în varianta de traseu din studiul de fezabilitate din 2004 pentru Autostrada Transilvania.

Tronsonul Mihăieşti - Suplacu de Barcău, inclusiv tunelul Meseş, se numără printre secţiunile din Autostrada Transilvania care nu au încă un constructor. Cel mai lung tunel din România este cel de cale ferată de la Teliu – Întorsura Buzăului cu o lungime de 4,3 kilometri și care a fost construit in perioada interbelică.

Cel mai lung trunel rutier din lume se găsește în Norvegia (Lerdal, 24,5 kilometri) în timp ce țara vecină Bulgaria a avut până anul trecut un proiect de construire a unui tunel lung de 15 km pe autostrada Struma, la care însă a renunțat din considerente de protecție a mediului.