Sari la conținut

Volkswagen, în dispută cu furnizorii de piese

Noi probleme pentru uzinele Volkswagen. Producţia a două dintre cele mai populare modele în Germania are de suferit, în urma unor neînţelegeri cu doi dintre furnizorii de piese.

Potrivit unor surse citate de Bloomberg, după ce, joi, producătorul german ar fi oprit producţia modelului Passat, luni ar urma să sisteze şi asamblarea celui mai bine vândut model: Golf.

Oficial, Volkswagen a anunţat că producţia a încetinit atât la uzinele care fabrică cele două modele, cât şi la cele care produc şasiuri. Compania germană a cerut, în instanţă, dreptul de a obţine piesele de la furnizori, iar un tribunal urmează să ia o decizie săptămâna viitoare, precizează Bloomberg. Jurnaliştii mai scriu că oprirea producţiei celor două modele ar putea provoca o scădere a veniturilor Volkswagen cu 40 de milioane de euro pe săptămână.

Volkswagen ar putea pierde până la 40 de milioane de euro pe săptămână din cauza unui conflict cu un furnizor, grupul fiind nevoit să reducă programul de lucru la mai multe fabrici din Germania, potrivit unui analist citat de Bloomberg.

Angajaţii fabricii din Emdem, unde sunt fabricate modele Passat, au început de joi  să lucreze mai puţine ore, iar VW a anunţat că ar putea fi nevoie să ia o măsură similară la uzinele din Zwickau şi Braunschweig. Producătorul auto ar putea introduce un program flexibil şi la o parte din fabrica din Wolfsburg, unde este construit modelul Golf, scrie News.ro.

Problemele Volkswagen sunt legate de un conflict cu două companii deţinute de grupul Prevent, din Wolfsburg, a relatat Sueddeutsche Zeitung. Car Trim, divizie a Prevent, care fabrică materiale pentru scaune, a oprit livrările către VW din cauza unui litigiu legat de plăţi, iar o altă divizie, Automobilguss, producătoare de elemente de transmisie, a luat o măsură similară.

Conflictul scoate în evidenţă amploarea problemelor de producţie pe care le pot provoca furnizorii de componente constructorilor auto, care sunt tot mai dependenţi de aceştia, în timp ce îi presează să reducă preţurile.

Divizia producătoare de automobile sub marca Volkswagen a grupului auto german ia măsuri pentru reducerea cheltuielilor cu 1 miliard de euro.

Acţiunile VW sunt în scădere cu aproape 2%, iar de la începutul acestui an au coborât cu 11%.

Grupul VW are deja probleme mari legate de litigiile şi investigaţiile autorităţilor de reglementare referitoare la manipularea testelor de poluare a 11 milioane de vehicule diesel din întreaga lume, alocând 18 miliarde de euro pentru acoperirea costurilor.

Fabrica din Emden are o capacitate de producţie zilnică de 1.250 de vehicule, iar cea din Wolfsburg de 3.800. VW fabrică şasiuri la Zwickau şi Braunschweig.

Circa 80% dintre cei 9.000 de angajaţi ai uzinei din Emden lucrează un program mai scurt, a anunţat VW în această săptămână.