Sari la conținut

CNST: Tesla a jucat un „rol major” în moartea lui Joshua Brown

Consiliul Național american pentru Siguranța Transporturilor (CNST) susține că „limitările operaționale” ale modelului Tesla S au jucat un „rol major” în moartea lui Joshua Brown, în mai 2016, soldată în urma unui accident auto. În momentul accidentului, șoferul folosea sistemul autopilot al vehiculului.

teslacrash-800x462

Mașina în care se afla Joshua Brown

Sistemul autonom nu a fost capabil să mențină activă atenția șoferului, a explicat președintele Consiliului, Robert Sumwalt, potrivit The Guardian„Sistemele de salvgardare lipseau”, a subliniat el, adăugând că „Tesla a permis șoferului să folosească sistemul în afara mediului pentru care fusese proiectat, iar sistemul i-a oferit prea multă libertate șoferului”, fapt care a dus la slăbirea sale atenției la drum. 

Compania Tesla Motors, deținută de Elon Musk, nu a oferit încă un comentariu legat de raportul Consiliul Național american pentru Siguranța Transporturilor.

Joshua Brown, un bărbat de 40 de ani din Ohio, și-a pierdut viața anul trecut, după ce modelul Tesla S s-a ciocnit cu un camion în timp ce era setat pe sistemul autonom.

Tesla Motors ar fi putut lua măsuri suplimentare pentru a preveni utilizarea abuzivă a sistemului de autopilotare, care i-a oferit șoferului „o dependență prea mare față de automatizarea” automobilului.

De altfel, manualul de utilizare al mașinii recomandă ca sistemul autonom să fie folosit doar pe autostrăzi și pe șoselele cu acces limitat.

La o lună după moartea lui Joshua Brown, Tesla Motors a declarat că „autopilotul nu este perfect și are nevoie ca șoferul să rămână în alertă”.

Luni, familia lui Joshua Brown a afirmat că nu mașina este de vină pentru moartea lui Joshua. O purtătoare de cuvânt din cadrul Tesla Motors și avocatul familiei, Jack Landskroner, au refuzat să spună dacă directorii companiei și familia Brown au ajuns la o înțelegere legală, subliniază cotidianul britanic.