Sari la conținut

Companiile care produc Ursus şi Johnnie Walker ar putea fuziona

Dacă vor fuziona, Diageo şi SABMiller vor avea împreună afaceri mai mari decât produsul intern brut al României, peste 170 de miliarde de dolari. Cele două companii au mai încercat o dată să îşi unească forţele, în 2007, iar acum au reluat negocierile, care, dacă vor fi duse până la capăt, vor da naştere unui colos al băuturilor alcoolice.

SABMiller este al doilea mare producător de bere din lume. În România deţine mărci precum Ursus, Timişoreana sau Stejar, iar la nivel internaţional vinde beri ca Peroni, Grolsch sau Redd's.

De cealaltă parte, Diageo este liderul băuturilor spirtoase. Deţine whisky-urile J&B şi Johnnie Walker, vodka Smirnoff, dar are în portofoliu şi o bere celebră, Guiness. Chiar dacă au o gamă variată de băuturi, cei de la Diageo au bătut pasul pe loc în ultimul an în timp ce concurenţa s-a consolidat şi atunci se pot trezi într-un mediu ostil, scrie Financial Times. Acţionarii vor afaceri variate, iar fuziunea cu SABMiller ar putea fi soluţia.

La masa negocierilor dintre cele două companii şi-ar putea face apariţia şi producătorul belgian de bere AB Inbev. Acesta vrea la rândul său să îşi extindă afacerile, însă nu s-au decis încă asupra următorului pas. Se gândesc pe deoparte la o fuziune cu SABMiller, care ar crea un monopol al internaţional al berii. Pe de altă parte, dacă fuziunea cu SABMiller nu le-ar reuşi, ar încerca să preia de la Diageo divizia Guiness pentru a avea acces la piaţa sud-africană pe care producătorul de spirtoase a câştigat-o cu berile sale.

Cei de la AB Inbev mizează pe faptul că dacă SABMiller va fuziona cu Diageo, divizia Guiness ar deveni redundantă în noul format gigant al băuturilor alcoolice.

Însă negocierile dintre aceste companii nu se limitează doar la proprietatea mărcilor. Mai este şi chestiunea reţelelor de distribuţie care vor deveni mult mai eficiente în urma fuziunilor.