Sari la conținut

Dispariția avionului MH370. Ce decizie au luat autoritățile din Malaezia

Autoritățile din Malaezia vor să angajeze o companie privată pentru a căuta rămășițele aeronavei MH370, prăbușit în 2014, unul dintre cele mai mari mistere aviatice din istorie.

Este vorba despre compania americană de căutări subacvatice Ocean Infinity. Potrivit The Guardian, contractul va avea o clauză de plată: firma își va primi banii doar dacă epava avionului malaezian va fi găsită.

În cursul zilei de joi, ministrul australian pentru Infrastructură și Transport, Darren Chester, a făcut publică informația legată de contractul semnat între guvernanții malaezieni și compania americană.

Australia va oferi asistență tehnică la cerea Executivului din Kuala Lumpur.

Pe 8 martie 2014, 239 de pasageri aflați la bordul unui Boeing 777 au dispărut fără urmă în timpul unei călătorii între Kuala Lumpur și Beijing. În ciuda celei mai scumpe căutări subacvatice din istorie, locația prăbușirii avionului rămâne încă o enigmă.

Raportul final

La începutul lunii octombrie, biroul australian pentru Siguranța Transporturilor (ATSB) a prezentat marți concluziile raportului final despre tragedia aviatică.

Raportul abundă în detalii semnificative legat de misiunea de căutare, însă nu aduce aspecte concludente în privința locului unde s-ar afla epava aeronavei.

În ianuarie, după 1.046 de zile de căutări, ancheta a fost suspendată, provocând furie printre rudele îndoliate ale pasagerilor.

Suspendarea a survenit în urma unei operațiuni subacvatice nereușite la 2.800 de kilometri distanță în largul coastei Australiei de Vest. În timpul operațiunii, a fost folosit un detector sonic de 160 de milioane de dolari. Chiar dacă nu au fost găsite noi dovezi privind locația avionului, misiunea subacvatică a ajutat, totuși, la eliminarea unei mari porțiuni din ocean în privința locurilor cu „probabilitate ridicată” în care s-ar fi prăbușit aeronava.

Acest lucru, subliniază ATSB, înseamnă că înțelegerea zonei de prăbușire „este mai bună decât a fost vreodată”.

În urma căutărilor, o reanaliză a imaginilor din satelit a restrâns zona în care s-ar putea afla epava la o suprafață mai mică de 25.000 de kilometri pătrați, se mai arată în raportul ATSB.

Tot în octombrie, cealaltă agenție guvernamentală australiană care se ocupă de căutarea zborului MH370, Commonwealth Scientific and Industrial Research Organization, a dat publicității un raport separat. Raportul subliniază că ipoteza legată de intervalul de timp în care aeronava companie Malaysia Airlines a dispărut – între martie și aprilie 2014 – rămâne relevantă, dar nu oferă nicio perspectivă legată de locație.

În august, autoritățile australiene au făcut publice mai multe imagini surprinse din satelit, care arată 12 obiecte care plutesc în apropiere de locul în care se crede că s-a prăbușit avionul Malaysia Airlines MH370.

Fotografiile au fost făcute la 2 săptămâni de la dispariția zborului, pe 8 martie 2014. Imaginile au fost analizate de ATSB. Cercetătorii au folosit imaginile pentru a determina o nouă zonă de căutare a avionului dispărut, o suprafață de 5.000 de kilometri pătrați, la nord de zona în care au avut lo căutările inițiale.

Până acum, singurul indiciu despre soarta avionului este o bucată de metal, care a fost adusă de valuri pe insula Reunion, la peste 3.700 de kilometri de locul în care aveau loc căutările. Investigatorii francezi au confirmat că bucata de metal a făcut parte din avionul Malaysia Airlines.