Sari la conținut

Legea anti-Uber

Au fost câteva zile complicate pentru Uber în Europa. Cea mai proastă veste pe care a primit-o compania americană care, prin aplicaţia sa, le permite şoferilor să transporte pasageri cu maşinile personale a fost că ar putea fi scoasă de pe uriaşa piaţă din Londra. Autoritatea de transport din capitala Marii Britanii a introdus în dezbatere publică un proiect care practic pune egal între companiile care închiriază maşini cu tot cu şofer şi cele care fac taximetrie prin aplicaţie, precum Uber. Printre măsurile propuse sunt ca firma de transport să aibă o centrală telefonică fixă şi să primească rezervări cu șapte zile în avans din partea pasagerilor. Cei care vor avea de câştigat dacă Uber îşi încetează activitatea sunt taximetriştii din Londra.

În apărarea Uber a fost înaintată o petiție cu 90.000 de semnături. Iar unii dintre reprezentanții mediului de afaceri spun că împiedicarea aplicației reprezintă o opreliște în calea inovației. Totuși, în Marea Britanie americanii de la Uber nu au încă probleme la fel de mari ca în alte țări europene, precum Franța și Olanda. Acolo, aplicația a fost interzisă prin lege, însă a continuat să funcționeze sub diverse forme, ceea ce a atras o reacție promptă a autorităților.

În Amsterdam, procurorii au descins la birourile Uber și au ridicat documente.

În lunile trecute au fost descinderi și la birourile din Paris, iar săptămâna aceasta, șefii Uber Franța s-au prezentat la o înfățișare a procesului în care sunt acuzați de asemenea că au încălcat legea taximetriei.