Sari la conținut

Lupta în scenarii dintre Occident și Rusia: este Vladimir Putin bolnav de cancer?

Preşedintele rus ar fi bolnav de cancer la pancreas, titra cu litere de-o şchioapă publicaţia americană New York Post. Liderul de la Kremlin ar fi tratat prin diferite metode mai mult sau mai puţin convenţionale de un doctor din fosta Germanie de Est, pe care l-ar fi cunoscut când era ofiţer KGB la Dresda.

Un expert în chestiuni de securitate, citat de publicaţie, susţine că Vladimir Putin l-a eliberat pe adversarul său, oligarhul Mihail Hodorkovski, doar ca să-şi elibereze conştiinţa înainte de moarte.

Cotidianul polonez Fakt a preluat imediat ştirea. Boala este explicaţia pentru politica agresivă a lui Vladimir Putin din ultima vreme, notează ziarul: „Liderul de la Kremlin vrea să refacă Imperiul Ţarist ca să rămână în istorie”.

Revista germana Focus îşi pune înterbarea: „Putin, pe patul de moarte? O făcătură a Vestului?”. Publicaţia aminteşte că au existat zvonuri încă din 2003 că Vladimir Putin ar avea, rând pe rând, cancer la stomac, la creier sau la oase. Cert este ca Moscova ar ţine ascunsă pâna în ultimul moment o boală gravă a preşedintelui, aşa cum s-a întâmplat cu Leonid Brejnev şi cu Iuri Andropov.

Sistemul politic rusesc se concentrează pe Ţar. Totul este legat de o persoană” susţin analiştii politici.

Speculaţiile şi comentariile privind starea de sănătate sunt greu de ţinut în frâu. Asta chiar dacă purtătorul de cuvânt al Kremlinului a ieşit astăzi să infirme zvonurile.

Muşcaţi-vă limba. Totul este în regulă cu Putin”, spune Vladimir Peskov, sugerând că este vorba doar de propagandă.

De manipularea informaţiilor se plânge şi Vestul. Revista germană Der Spiegel susţine că mai mulţi analişti germani care laudă acţiunile Kremlinului, şi care sunt citaţi de presa rusă, nu există în realitate. Un singur exemplu: Profesorul german Lorenz Haag, şeful Institutului pentru Comunicare Globală citat frecvent de agenţia de presa ITAR TASS şi care a declarat pentru Vocea Rusiei că Berlinul înţelege acţiunile Rusiei în Crimeea, nu există sub acest nume. Iar institutul său este o fantomă.