O eroare a unei aplicaţii pentru iPad folosite de piloţi a blocat la sol zeci de zboruri American Airlines

Data publicării:
avion American Airlines
Un avion care zbura de la Miami la Londra s-a întors din drum la jumătatea distanței pentru că o pasageră a refuzat să poarte mască. FOTO: Facebook American Airlines

Foto: Mediafax 

Compania a confirmat problema în noaptea de marţi spre miercuri, precizând că este vorba despre o eroare la harta digitală folosită de piloţi în cockpit, relatează Mediafax, care citează presa din Statele Unite.

Unele zboruri s-au confruntat cu o problemă la o aplicaţie iPad folosită de piloţi”, a anunţat American Airlines într-un comunicat. „În unele cazuri, avioanele au fost nevoite să se întoarcă la poartă şi să acceseze o conexiune WiFi pentru a rezolva problema”, a adăugat compania.

„Peste 24 de zboruri” au fost afectate, a declarat Andrea Huguely, o purtătoare de cuvânt American Airlines. Compania şi-a cerut scuze pasagerilor şi a anunţat că depunea eforturi să-i ducă la destinaţie cât mai rapid posibil.

American Airlines a fost prima companie care a introdus, în 2013, iPaduri pe care piloţii le folosesc pentru planuri de zbor şi navigaţie. Planurile sunt actualizate permanent şi înlocuiesc manuale tipărite pe hârtie - cântărind aproximativ 16 kilograme potrivit The Guardian - pe care piloţii sunt obligaţi să le care la bord.

Compania a estimat că prin acest program economiseşte peste 1.500 de metri cubi de combustibil anual. În total, 8.000 de iPaduri au înlocuit 24 de milioane de pagini de documente.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri