Sari la conținut

Occidentul, ținta ofensivei mediatice a Rusiei

Potrivit publicaţiei britanice The Guardian, grupul rus de media Sputnik News, controlat de Kremlin, îşi propune să deschidă redacţii în 130 de oraşe din lume, printre care şi Bucureşti şi Chişinău. De altfel, jurnaliştii britanici spun că fostele republici sovietice sunt principalele ţinte ale noii strategii media dirijate de Moscova.

Anunţul expansiunii Sputnik News, grupul de presă controlat de Kremlin, în întreaga lume, a fost făcut încă din noiembrie anul trecut. Scopul este acela de a contracara ceea ce Rusia numeşte „propaganda agresivă” a Occidentului, oferind „o interpretare alternativă” a evenimentelor din întreaga lume, în special cele legate de Moscova. Proiectul este unul cu adevărat gigantic.

Sputnik News ar urma să transmită în 30 de limbi străine încă din acest an, şi va oferi peste 800 de ore de conţinut pe zi, în 130 de oraşe din 34 de ţări ale lumii.

Printre capitalele vizate în primul val de extindere a Sputnik News se află Bucureşti, Chişinău, Kiev, Minsk, Belgrad, Istanbul, dar şi la Berlin, Paris, Londra.

În plus, grupul media cu sediul la Moscova va deschide mai multe huburi în Washington, D.C., Beijing sau New Delhi, în India.

Potrivit unui comunicat al Sputnik News, fiecare staţie locală va avea între 30 şi 80 de angajaţi, selectaţi dintre cei mai buni jurnalişti locali. O menţiune specială se face pentru capitala ucraineană Kiev, unde ar urma să lucreze 100 de oameni.

De altfel, Kremlinul a anunţat deja un plan de investiţii masive în devoltarea media pentru anul acesta. Astfel, televiziunea Russia Today va primi 400 de milioane de dolari, pe când agenţia de ştiri care include grupul Sputnik - 170 de milioane de dolari. În prezent, Sputnik News are versiuni în opt limbi, între care engleză, germană, spaniolă şi chineză.

Pentru a contracara cea mai mare ofensivă mediatică a Rusiei de la sfârşitul Războiului Rece, Uniunea Europeană a anunţat deja că urmăreşte să deschidă propria televiziune de ştiri în limba rusă.