Sari la conținut

Oficial indonezian: Epava avionului AirAsia ar fi pe fundul mării

La operaţiunile de căutare participă peste 200 de persoane. Singapore a trimis trei nave militare şi două avioane C-130 Hercules, iar autorităţile din Australia vor participa cu un avion de supraveghere marină, folosit de obicei pentru detectarea submarinelor. De asemenea, Statele Unite, Marea Britanie, Coreea de Sud şi India s-au arătat dispuse să acorde sprijin autorităţilor din Indonezia. Mai mult, oficialii au sfătuit şi pescarii de pe insula Belitung să fie atenţi la eventuale urme ale avionului dispărut.

Guvernul Indoneziei a ordonat Agenţiei Naţionale pentru Căutare şi Salvare, Aviaţiei, Marinei şi Armatei, ca şi autorităţilor locale, să mobilizeze fiecare om şi fiecare echipament în căutarea acestui avion, pe mare sau pe uscat”, a declarat Jusuf Kalla, vice-preşedintele Indoneziei.

Avionul AirAsia cu 162 de oameni la bord s-ar fi prăbușit. Autoritățile au oprit căutările din cauza condițiilor meteo nefavorabile

Cred că autorităţile indoneziene dau tot ce e mai bun pentru a căuta avionul. Nu vreau să speculez altceva în acest moment”, a apreciat Tony Fernandes, directorul AirAsia.

Rudele şi prietenii pasagerilor din avionul dispărut continuă să spere într-un miracol.

„Şi-au plănuit singuri vacanţa. Ar fi trebuit să fie ultima lor vacanţă înainte de a ne căsători. Ar fi trebuit să fie ultima lui vacanţă cu familia”.

Acţiunile AirAsia au scăzut cu peste 11 la sută. Chiar şi aşa, mulţi au continuat să zboare cu aeronavele companiei.

„Nu văd niciun motiv pentru a nu călători cu ei. Zboară foarte des, cred că o să fiu în siguranţă”.

„Mă rog ca avionul meu să nu aibă aceeaşi soartă”.

Avionul a decolat ieri la ora locală 5.35, (0.35 ora României), de pe aeroportul din Surabaya, al doilea oraş ca mărime din Indonezia şi urma să aterizeze două ore mai târziu la Singapore.

La aproape o oră de la decolare, aeronava a dispărut de pe radar deasupra Mării Java între oraşul Tanjung Pandan, de pe insula Belitung şi oraşul Pontianak, de pe Insula Kalimantan.

Înainte de a pierde legătura cu turnul de control, pilotul ceruse permisiunea de a-şi schimba culoarul de zbor şi altitudinea din cauza vremii nefavorabile.